به گزارش برنا، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در نشستی با فعالان بازار سرمایه در خصوص مشکلات این بازار اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد تمامی مشکلات کشور به موضوع حکمرانی بد و سو عملکردها باز می گردد و این موضوع در حوزه صنعت و معدن، بانک و بیمه نیز به شدت دیده می شود.

وی ادامه داد: برخی بدون توجه به اخطار کارشناسان مردم را به سرمایه گذاری در بازار بورس تشویق کردند که بعد موضوع بورس به یک مشکل تبدیل شد و مردم بی پناه ماندند، در پرونده های مالی موسسات مالی و اعتباری نیز شاهد چنین اتفاقاتی بودیم.

قاضی زاده هاشمی تکید کرد: دلیل این مسئله این است که دید دولت به مشکلات این بخش‌ها، علمی نسیت و باید هر تصمیم که در این خصوص گرفته می شود از همفکری  و تخصص کارشناسان استفاده شود.

وی اظهار کرد: ما باید روش حمکرانی و روش اداره کشور را تغییر دهیم به صورتی که تنها یک شورای خاص در دولت برای بخش های پولی، مالی و بیمه تصمیم گیری کند. قدم اول این است که باید دولت تکلیف خود را در خصوصی مدیریت، سیاست گذاری و ناظرت بر بازار سرمایه، بانک مرکزی و بانک های خصوصی روشن کند.

وی به برنامه لایه بندی حکومت و پاسخگویی به مردم اشاره کرد و گفت: این برنامه همه ذینفعان بخش‌های مختلف را جداسازی می کند، حتی اگر این ذینفعان در بخش خصوصی باشند. شورای عالی بورس باید یک نهاد کاملا مردمی باشد و برای جلوگیری از فعالیت تراست در این بخش نظارت از طریق مردم نیز صورت بگیرد و نقش دولت به عنوان تنظیم گیر در این بخش می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: برخی دوستان اعلام می کنند شما برای بهبود شرایط بازار سرمایه می خواهید 130 هزار میلیارد تومان از پول 200 کد حقوقی را وارد صندوق تثبیت بازار سرمایه کنید که این منابع چندان تاثیری بر بازار ندارد، اما باید به این موضوع توجه کرد که با این کار نشان می دهیم دوران بزن درور در بازار بورس به پایان رسیده است و اگر برخی بخواهند دوباره از بازار سرمایه سو استفاده کنند ما رفتار شما زیر نظر داریم و تنظیم می کنیم.