به گزارش برنا؛ از میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها تا ولادت امام رضا علیه السلام، دهه کرامت نامگذاری شده است. میزبانی مردم مسلمان ایران از این دو بزرگوار در خاک پاک کشورمان سبب شده تا این ایام مبارک و فرخنده به شیوه‌ای متفاوت با بقیه ایام سال گرامی داشته شود.

فرهنگسرای سرو به مناسبت این ایام ویژه، برنامه‌‌های متنوعی را تدارک دیده است که در دهه کرامت برگزار می‌شود. در زیر گزارشی از این برنامه‌ها ارائه می‌شود.

عکس‌های قدیمی از حرم امام رضا (ع) در نمایشگاه مجازی نقش بهشت

نمایشگاه مجازی «نقش بهشت» به مناسبت ولادت امام رضا علیه السلام در فرهنگسرای سرو برپا می‌شود. در این نمایشگاه مجموعه آثاری با موضوع امام رضا شامل پوستر و عکس به صورت مجازی به نمایش درمی‌آید.

علاوه بر این، تصاویری قدیمی و کمتر دیده شده از حرم علی بن موسی الرضا در نمایشگاه مجازی «نقش بهشت» به نمایش درمی‌آید.

علاقه‌مندان برای تماشای عکس‌های این نمایشگاه مجازی می‌توانند به سایت فرهنگسرای سرو مراجعه کنند.

نماهنگ «آوای رضوی» منتشر شد

به مناسبت میلاد مبارک امام هشتم، فرهنگسرای سرو کلیپ و نماهنگ «آوای رضوی» را تولید و منتشر کرده است. این تولید تصویری با حال و هوای زیارت حرم علی بن موسی الرضا بوده که به مناسبت دهه کرامت در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 6 منتشر می‌شود.

«سلام آقا» و قطعه‌ای خاطره‌انگیز تقدیم به امام رضا (ع)

یکی از ماندگارترین قطعات خوانده شده در توصیف امام رضا علیه السلام، «صلوات خاصه امام رضا» است که با نوای حاج محمدرضا انصاریان خوانده شده است. این قطعه خاطره‌انگیز بارها از تلویزیون پخش شده و دل‌های بسیاری را روانه حرم مطهر رضوی کرده است.

فرهنگسرای سرو در ویژه برنامه «سلام آقا» ضمن گرامیداشت خالق این اثر، این قطعه را به نسل جوان معرفی می‌کند.

نمایش رادیویی «صدای زائر»، روایت زائران مشهدالرضا

نمایش رادیویی روایت زائران مشهد الرضا دیگر برنامه فرهنگسرای سرو به مناسبت دهه کرامت است. این برنامه در راستای افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به آموزه‌های قرآن و اندیشه اهل بیت (ع) و تلاش برای گسترش فضایل اخلاقی و معنوی برنامه‌ریزی شده است.

 معرفی چند کتاب ویژه دهه کرامت

کتابخانه فرهنگسرای سرو و  به مناسبت دهه کرامت معرفی چند کتاب مرتبط با این ایام شامل زندگی‌نامه حضرت معصومه و امام رضا (ع) را تدارک دیده است. در این راستا، کتاب «مسافر بهشت» در ویژه برنامه «فردوس برین» معرفی می‌شود. علاوه بر این، کتاب‌های تازه نشر کشور به مناسبت دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه در ویژه برنامه‌های «طلیعه مهر»، «شکوه حجاب» و «دختران امید» معرفی می‌شود. در این برنامه‌ها، بخش‌هایی خواندنی از کتاب‌ها منتشر می‌شود.

ترویج اخلاق و رفتار پسندیده حضرت معصومه در «بانوی کرامت»

یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگسرای سرو به مناسبت دهه کرامت، «بانو کرامت» است. این برنامه به زندگی، شخصیت و فضایل اخلاقی حضرت معصومه می‌پردازد. ترویج اخلاق و رفتار پسندیده و همراه با کرامت در بین مردم و فرهنگ‌سازی در این زمینه هدف اصلی این برنامه است.  

«از بهشت تا بهشت» با ائمه معصومین

فرهنگسرای سرو در ویژه برنامه «از بهشت تا بهشت» ابعاد مختلف زندگی حضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) را مورد بررسی قرار داده و روایتی تاریخی مبتنی بر اسناد را ارائه کرده است.

از دیگر برنامه‌های این مرکز فرهنگی و هنری می‌توان به «نگین قلم» و «خواهر خورشید» فوتوکلیپ‌هایی به مناسبت ولادت حضرت معصومه، «بر خوان کرم» معرفی خادمین برجسته حرم مطهر رضوی و حرم حضرت معصومه (س) و «سبک زندگی از نوع مهربانی» معرفی شیوه و سلوک رضوی اشاره کرد.