به‌گزارش برنا، «سینما آی‌فیلم» این هفته، چهارشنبه‌  ۲۶ خردادماه به نقد و بررسی فیلم سینمایی «خورشید» می پردازد و باعوامل آن همچون مجید مجیدی نویسنده و کارگردان، مهدی بدرلو مجری طرح و مدیرتولید، روح الله زمانی، شمیلا شیرزاد، محمدمهدی موسوی و ابوالفضل شیرزاد بازیگران نوجوان این اثر سینمایی، محمدحسن داوودی مدیر مدارس صبح رویش و محمدرضا مقدسیان منتقد گفت‌وگو کرده است.

فیلم سینمایی «خورشید» به نویسندگی مشترک مجید مجیدی و نیما جاویدی و تهیه کنندگی مشترک امیر بنان و مجید مجیدی در سال ۹۸ تولید و ساخته شد و توانست جوایز داخلی و بین المللی بسیاری را از آن خود کند.

اکران این فیلم سینمایی از نوروز ۱۴۰۰ آغاز شده است وتاکنون ادامه دارد.

«خورشید» روایتگر داستان پسربچه‌ای ۱۲ ساله به نام علی و دوستانش است که برای کمک به خانواده هایشان به سختی کار می کنند و برای گذران زندگی برخی مواقع جرائم کوچکی نیز انجام می‌دهند. علی توسط فردی برای پیدا کردن یک گنج که زیر مدرسه ای پنهان شده مامور می شود و ...

جواد عزتی، علی نصیریان، طناز طباطبایی، روح الله زمانی، شمیلا شیرزاد، محمدمهدی موسوی، ابوالفضل شیرزاد، علی غابشی، مانی غفوری، صفر محمدی، علی تقوازاده، بابک لطفی خواجه پاشا و یوسف صفری بختیاری بازیگران این فیلم هستند.

برنامه «سینما آی‌فیلم» به سینمای ایران و رویدادهای سینمایی کشورمان می‌پردازد و فیلم‌های در حال اکران سینما و موضوعاتی مانند میزان فروش هفتگی و روزانه‌ فیلم‌ها را بررسی می‌کند.

«سینما آی‌فیلم» به چهار زبان فارسی، فارسی دری، انگلیسی و عربی روی آنتن می رود.

برنامه «سینما آی‌فیلم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عطا جاوید و اجرای حسام فروتن، چهارشنبه هرهفته ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه آی‌فیلم فارسی پخش می‌شود و تکرار آن روز پنجشنبه ساعت ۰۷:۳۰ صبح و ۱۹:۳۰ شب پخش خواهد شد.