به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در گفتگو با شبکه یک تلویزیون روسیه بیان کرد: ما همه این صحبتها که مسکو باید هزینه این چیز یا آن چیز را بدهد می شنویم. این حرف البته فضای کلی را پاک نمی‌کند اما بار دیگر من تکرار می‌کنم: علی رغم همه چیز، دو طرف، هم پوتین رئیس جمهور روسیه و هم بایدن رئیس جمهور آمریکا مایل به گفتگو هستند.

این سخنگو تصریح کرد، پوتین همواره صراحتا "خط قرمزهای روسیه" را تشریح کرده است.

پسکوف گفت: پوتین همواره در تشریح خط قرمزها برای روسیه به ویژه در ارتباط با چنین گفتگوی دشواری که امروز پیش روی ما است صریح بوده است.

سخنگوی کرملین بیان کرد، گفتمان آمریکا در آستانه نشست امروز رهبران آمریکا-روسیه در شهر ژنو یک جنبه مثبت را اضافه کرده که در جریان مذاکرات بین ولادیمیر پوتین و جو بایدن در نظر گرفته خواهد شد.

پسکوف تاکید کرد:سیگنالهای روشن برای مسکو فرستاده شدند. در آستانه برگزاری مذاکرات آمریکا-روسیه گفتمان در حمایت از ضرورت گفتگو به فضا اضافه شده که به طرزی اجتناب ناپذیر مثبت است و این جنبه مثبت البته از سوی رئیس جمهور لحاظ خواهد شد.

سخنگوی کرملین همچنین تاکید کرد، ولادیمیر پوتین جو بایدن در صورتی که لازم بدانند گفتگوی رو در رو خواهند داشت اما سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و آنتونی بلینکن همتای آمریکایی وی در آغاز نشست امروز پای میز مذاکره حاضر خواهند بود.

پسکوف در ادامه مصاحبه اش به کانال یک تلویزیون روسیه بیان کرد: این فرمت پیشنهاد شده است. در واقعا آنها-دو رئیس جمهور، لاوروف، وزیر خارجه روسیه و وزیرخارجه آمریکا با یک گفتگو دیدارشان را آغاز خواهند کرد. اما در ارتباط با سران دولت آنها سران دولت هستند. آنها اگر که لازم بدانند که رو در رو صحبت کنند، رو در رو صحبت خواهند کرد.
سخنگوی کرملین اظهار کرد، مساله کنترل تسلیحات یک مساله پیچیده است که کلی تر از مساله روابط دوجانبه بین روسیه و آمریکا است و نیاز فوری به مذاکرات جدید دارد.

پسکوف ادامه داد:ثبات راهبردی و کنترل تسلیحات مسائل بسیار ظریف و پیچیده‌ای هستند و در این مورد تا کنون موضوعی بوده که فراتر از چارچوب کاری روابط دوجانبه هستند.ثابت راهبردی به کل جهان اعمال می شود.

او گفت: با این حال معاهده استارت جدید تمدید شد و یک تصمیم سیاسی از سوی دولت بایدن وجود داشت. این یک حقیقت مثبت است. اما زمان رو به اتمام است و لازم است که مذاکرات فورا شروع شوند. مذاکرات دشوار و بسیار پیچیده خواهند بود.
به گفته این سخنگوی کرملین، روسای جمهور آمریکا و روسیه مصمم هستند در مذاکرات امروزشان در شهر ژنو تعیین کنند که چه زمان و در چارچوب کدام مکانیزمها این مذاکرات را به جریان خواهند انداخت.