شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آرام#فرانسه

فرانسه نا آرام شد/کادر درمان به خیابان ریختند

صدها نفر از کارکنان بخش بهداشت و درمان در اعتراض به کمبود نیرو و دستمزد در چندین شهر فرانسه از جمله پاریس، بوردو و لیل به خیابان ها آمدند.

فرانسه نا آرام شد/کادر درمان به خیابان ریختند

به گزارش منیبان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از اعتصاب و تظاهرات کادر بهداشت و درمان ازجمله کارکنان بخش مراقبت های ویژه، تکنیسین های اتاق عمل و آزمایشگاه، پرستاران، روانشناسان و ... در ماه های اخیر در فرانسه، صدها نفر از کارکنان نظام سلامت بار دیگر در بسیاری از شهرهای فرانسه از جمله پاریس، بوردو و لیل به خیابان ها آمده و خواستار افزایش حقوق و جذب نیرو شدند.  فرماندهی پلس شمار تظاهرکنندگان را ۵۵۰ نفر اعلام کرده است.

مدیر بخش بهداشت اتحادیه کنفدراسیون عمومی کار در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه گفت: به رغم افزایش ۱۸۳ یورویی به حقوق ماهانه کارکنان بیمارستان ها و خانه های سالمندان، نارضایتی ها همچنان تداوم دارد.

یک پرستار ۲۸ بخش مراقبت های ویژه در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه گفت: کادر درمان به شدت خسته هستند، هرچند اندکی حقوق ما افزایش یافته اما همچنان رمق و انگیزه کار کردن برای ما نمانده است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که دست کم ۱۱۵ هزار کادر درمانی از زمان آغاز شیوع کرونا تاکنون به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

فرانسه با بیش از ۵ میلیون و ۷۴۴ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۱۱۰ هزار نفر جانباخته ناشی از آن در جایگاه چهارم جهان و رتبه نخست اروپا قرار دارد.