شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال گذشته

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران مطرح کرد:

پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان به بیماران کرونایی در سال گذشته

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه درمانی به بیماران مبتلا به کرونا در استان که تحت پوشش این بیمه بودند، پرداخت شد.

پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان به بیماران کرونایی در سال گذشته

به گزارش منیبان؛ مریم حسینی، مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و هزینه های سنگین درمان این بیماری جهانی اداره کل بیمه سلامت استان تهران در سال گذشته تسویه حساب ۲۰ هزار پرونده بیماران مبتلا به کرونا تحت پوشش خود را در دستور کار قرار داد.

او ادامه داد: میانگین پرداخت هر پرونده حدود ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود که در مجموع در سال گذشته بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه درمانی به بیماران مبتلا پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران درباره جزییات طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک نیز گفت: طرح الکترونیکی شدن نسخه های درمانی بیمه سلامت از دو سال پیش در درمانگاه ها آغاز شده و هم اکنون این طرح در بیمارستان‌ها نیز عملیاتی شده که با ارائه کارت و کد ملی خدمات درمانی به صورت الکترونیک بستری بیماران در بیمارستان ها انجام می‌شود ولی در مورد درمان سرپایی تا پایان آبان این کار عملیاتی می‌شود.

او تاکید کرد: ۷۲ درصد جمعیت ما شامل صندوق بیمه سلامت همگانی و بیمه روستاییان، توقف چاپ دفترچه داشتند و از اول تیر هم ۲۸ درصد جمعیت بیمه که سرانه سالانه دریافت دفترچه دارند مثل کارمندان، طلاب، دانشجویان و ... توقف چاپ دفترچه را خواهیم داشت.

حسینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۴۰۰ پزشک به صورت ۱۰۰ درصدی در حال انجام نسخه نویسی الکترونیک هستند و حدود ۵ هزار پزشک در درمانگاه ها نیز با ارائه کد ملی خدمات الکترونیک ارائه می دهند.

او ادامه داد: استان تهران بدلیل حضور پزشکانی که به صورت مستقل با پزشک سلامت قرارداد ندارند، شرایط متفاوتی نسبت به سایر استان‌ها دارد که در حال حاضر ۴ هزار پزشکی که با بیمه سلامت قرارداد ندارند، آماده هستند و ثبت نامشان انجام شده همچنین حدود ۲۵۰۰ نفر نیز آموزش دیده اند که خدمات نسخه نویسی الکترونیک را ارائه دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران یادآور شد: حدود یک هزار تراکت آماده شده که در موسسات طرف قرار داد بیمه سلامت نصب می‌شود و همچنین سامانه ۱۶۶۶ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات و ابهامات موسسات و بیمه شده ها هستند.  

بیمه سلامت استان تهران ۱۳۰ میلیارد تومان به بیماران کرونایی پرداخت کرد

او با بیان اینکه تمام پزشکان در کل کشور باید به این خدمات مجهز شوند اظهار کرد: پزشکانی که تاکنون در این مدت با خدمات الکترونیک سر و کار داشتند، هزینه نسخه‌نویسی‌های خود تا اردیبهشت ماه به حسابشان واریز شده و این مشوقی برای این طرح است، تعرفه تجویز الکترونیک که از دولت دریافت شده، از دیگر مشوق‌های این طرح برای پزشکان است.

حسینی افزود: تا زمانی که زیرساخت های کامل برای این طرح آماده شود، بیمارستان ها و مراکز دولتی، از طریق سربرگ مطب و بیمارستان و تاریخ و نام خانوادگی، به بیمه شدگان خدمات ارائه می‌دهند.

او تصریح کرد: از فروردین امسال پیشرفت چشمگیری بخصوص در بخش خصوصی در زمینه نسخه نویسی الکترونیک ایجاد شده که اگر دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان های دولتی دانشگاهی، همکاری های بیشتری با بخش خصوصی داشته باشند، به سرعت همه‌ مراکز مجهز به این خدمات می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران افزود: در بخش خصوصی برخی از شهرستان های استان تهران مانند پاکدشت، ورامین، اسلامشهر، دماوند و فیروز کوه نسخه نویسی کاغذی متوقف شده اما در بخش دولتی دانشگاهی هنوز جای کار باقی است و ما همزمان با آماده شدن زیرساختها طرح را پیش می بریم.

به گفته او ما یک سامانه شهروندی غیرحضوری داریم که خدماتی دارد که بیمه شده با کد ملی و شماره همراه وارد سامانه می شود و احراز هویت می‌کند و می‌تواند تمام جزییات نسخه هایش را بررسی کند همچنین یک سامانه ثبت شکایات نیز وجود دارد که ما تقاضای مطالبه‌گری از شهروندان و بیمه شدگان داریم.

حسینی تاکید کرد: نسخه‌نویسی الکترونیکی با سرعت و شدت در حال پیشرفت است و ما قصد داریم برخی داروهای گران مثل برخی مکمل ها را به گونه ای ارائه دهیم که فقط در صورت الکترونیک بودن دفترچه بیمه ارائه شود.