شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بروز

پس از اجرایی شدن توافق نفتی اتفاق افتاد؛

بروز اختلاف میان «ریاض» و «تل‌آویو»/تهدید صهیونیستها به لغو توافق

بروز اختلاف میان «ریاض» و «تل‌آویو»/تهدید صهیونیستها به لغو توافق

تنها چند روز پس از اجرایی شدن توافق نفتی میان ابوظبی و تل‌آویو، وزیر محیط‌ زیست کابینه رژیم صهیونیستی خواستار لغو این توافق شد تا اختلافات میان دو طرف بالا بگیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، تنها چند روز پس از اجرایی شدن توافق نفتی میان سران امارات و رژیم صهیونیستی اختلافات میان دو طرف بالا گرفته است. منابع رسانه‌ای از مخالفت «تامار زاندبرگ» وزیر محیط‌ زیست رژیم صهیونیستی با توافق انتقال نفت میان ابوظبی و تل‌آویو خبر می‌دهند.

بر اساس این گزارش، وزیر محیط‌ زیست رژیم صهیونیستی خواستار لغو توافقی شده است که اخیراً میان تل‌آویو و ابوظبی به امضا رسانده است. توافق مذکور این امکان را به امارات داد تا از راه فلسطین اشغالی به جهان نفت صادر کند.

در همین ارتباط، به دنبال مخالفت وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی با توافق مذکور، برخی از احتمال لغو این توافق خبر می‌دهند. وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی سران ابوظبی را به لغو توافقنامه تهدید کرده است.

یک منبع آگاه در امارات گفته است که اگر توافق نفتی با تل آویو لغو شود، روابط دوجانبه آنها با یکدیگر وارد بحران خواهد شد. این مقام اماراتی که نخواسته است نامش فاش شود، افزوده است: اگر توافق نفتی لغو شود، احتمال اینکه توافق عادی سازی نیز به خطر بیفتد، وجود دارد.

گفتنی است، امارات و رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر گذشته با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا توافقی را با یکدیگر امضا کرده و رسماً روابط دیپلماتیک خود را عادی‌سازی کردند.