شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای شهر#انتخابات#تهران

بهره‌گیری از اقتصاد گردشگری برای ایجاد درآمد پایدار/ شاخص انتخاب اعضای شورای شهر


بهره‌گیری از اقتصاد گردشگری برای ایجاد درآمد پایدار/ شاخص انتخاب اعضای شورای شهر

کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران با بیان اینکه دوره بعدی مدیریت شهری تهران باید به سمت کسب درآمدهای پایدار حرکت کند، گفت: در این راستا می‌توان از اقتصاد گردشگری و سلامت بهره‌مند شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در ادامه سلسله مصاحبه‌هایی که با کارشناسان و کاندیداهای انتخابات شورای شهر تهران انجام شد، با زهرا شمس احسان و سوده نجفی کاندیداهای انتخابات شورای شهر تهران به گفت‌وگو پرداختیم که امروز بخشی از این مصاحبه‌ها و طی روزهای آتی مشروح آن تقدیم مخاطبان تسنیم می‌شود:

سوده نجفی با اشاره به اینکه دوره بعدی شورای شهر تهران باید به سمت درآمدهای پایدار از طریق اقتصاد گردشگری، اقتصاد دانش‌ بنیان و سلامت برود، اظهار کرد: مدیریت فعلی شهر تهران هیچ ورودی به حوزه‌های مذکور نداشته و بسیاری از ریل‌گذاری‌های دوره چهارم شورای شهر تهران نیز متوقف شده است به عنوان مثال ستاد توانمندسازی زنان در این دوره منحل شد.

وی ادامه داد: تنها عملکرد این دوره مدیریت شهری در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز تغییر نام خیابان‌ها و زیست شبانه بوده که در نهایت با اجرای آن مخالفت شد. بودجه حوزه فرهنگی نیز به خوبی در این 4 سال مورد توجه قرار نگرفت و از 11 درصد در سال 95 به 8 درصد در سال 1400 رسید.

نجفی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی و اجتماعی بیشتر بودجه به راهکارهای سلبی اختصاص یافته نه راهکارهای ایجابی که این رویکرد اشتباه فاحشی است، تصریح کرد: شهرداری بانی اصلی کارآفرینی اجتماعی و ایجاد اشتغال نیست اما می‌تواند با تسهیل‌گری و استفاده از ظرفیت صندوق امید، کمیته امداد یا ستاد اجرایی فرمان امام به این حوزه ورود کند. بنده مدلی را طراحی‌ کرده‌ام با عنوان پنجره کارآفرینی اجتماعی با نقش تسهیل‌گری شهرداری که در صورت ورود به شورای شهر آن را پیگیری خواهم کرد

زهرا شمس احسان نیز در این گفت‌وگو اظهار کرد: تجربه 12 ساله شهرداری تهران در دوره مدیریت جهادی به گونه ای بوده است که پیوستاری از گروه‌های مختلف هدف را مد نظر قرار می‌دادیم که شامل خانواده‌های در معرض آسیب، زنان سرپرست خانوار، زنانی که مورد خشونت جسمی، جنسی و کلامی واقع شده بودند و همچنین زنان آسیب دیده شهر می‌شد.

وی با بیان اینکه الگویی که مد نظر داشتیم زنجیره ای از اقدامات برای این گروه‌های هدف بود، ادامه داد: اگر اولویت اصلی را در شهر خانواده قرار ندهیم قطعاً با بحران هایی مواجه می شویم زیرا کنشگران اصلی و بهره برداران اصلی شهر ما زنان و خانواده هستند.

شمس‌احسان تصریح کرد: بنابراین ضرورت ارتقای خانواده ها باید مد نظر قرار گیرد؛ ما در آن سال‌ها اداره کل انوان را برای توجه به چنین بستری ایجاد کردیم و برای خانواده‌ها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و تفریحی اقداماتی انجام دادیم که یکی از آنها ایجاد بوستان‌های ویژه بانوان بود.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده افرادی که در کسوت های مدیریتی حتی مدیریت اجرایی قرار می گیرند علاوه بر داشتن تخصص و تقوا باید دغدغه محور و دلسوز باشند وقتی با شاخص هایی اینچنینی افراد را در پست های اجرایی و شورای شهر قرار ندهیم قطعاً سیاستگذاری‌هایی که انجام می شود با این محوریت‌ها نیست.

انتهای پیام/