شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه

در آستانه برگزاری نشست پوتین-بایدن؛

پسکوف: محدودیت زمان در دیدار رؤسای جمهور روسیه و آمریکا مطرح نیست

پسکوف: محدودیت زمان در دیدار رؤسای جمهور روسیه و آمریکا مطرح نیست

ساعاتی پیش از آغاز دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در ژنو، کرملین اعلام کرد که نوع دیدار و زمان آن تابع محدودیت نیست و بستگی به میل سران دو کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون روسیه اعلام کرد که روسای جمهور روسیه و آمریکا این امکان را دارند که گفتگویی بی واسطه با یکدیگر داشته باشند و مدت زمان مذاکرات آنها نیز محدود نیست.

پسکوف گفت: روسای جمهور بالاترین مقام هر کشور به شمار می روند و چنانچه احساس کنند نیاز دارند گفتگویی دو نفره و بی واسطه انجام دهند این کار را انجام خواهند داد و کسی مانع شان نخواهد شد واختیار این کار قطعا با آنها است.

پسکوف در توضیح این مسئله افزود: «موارد مورد بحث آنقدر گسترده هستند که قطعا محدود کردن گفتگوها به چهار یا پنج ساعت کار دشواری خواهد بود».

وی در ادامه توضیح داد: اینکه دیدار تعیین شده شامل گفتگوی بی واسطه نمی شود به معنای عدم آمادگی رؤسای جمهور برای این کار نیست بلکه این یک قالب پیشنهادی است و در واقع گفتگو بین روسای جمهور به همراه وزرای خارجه هر دو طرف شروع خواهد شد.

سخنگوی کاخ کرملین در ادامه به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر لزوم مهار روسیه واکنش نشان داد و گفت این سیاست ها «جو کلی روابط را بهبود نمی بخشد».

وی ادامه داد: همچنان این حس وجود دارد که ترجیحی برای گفتگو با مسکو از طریق سیاست مهار، فشار و غیره در کار است. صحبت هایی می شنویم مبنی بر اینکه مسکو مجبور خواهد بود تاوان این یا آن کار را پس بدهد. این البته جو کلی روابط را بهبود نخواهد بخشید اما مجددا تاکید می کنم که به هر حال هر دو طرف، هم ولادیمیر پوتین و هم جو بایدن تصمیم به گفتگو دارند».

پسکوف اضاف کرد که پوتین وقتی که صحبت از «مشخص کردن خطوط قرمز برای روسیه» به میان می آید «همواره شفاف» است.

دیدار روسای جمهور روسیه و چین امروز راس ساعت ۱۳:۳۵ به وقت محلی در شهر ژنو در کشور سوئیس با حضور صدها خبرنگار صورت می گیرد.