شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جهانگیری

توضیحات مهم جهانگیری از جلسه سران قوا برای افزایش بنزین/ حرف‌های تندی زده شد

کدخبر: 419525
اقتصاد نیوز : معاون اول رئیس‌جمهور گفت: شورای نگهبان باید از انتخابات پیش رو استفاده می‌کرد تا یک انتخابات با حضور حداکثری ترتیب دهد اما این کار را نکرد.

به گزارش اقتصادنیوز، اسحاق جهانگیری در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: انتخابات بر اساس اندیشه امام و قانون اساسی مهم‌ترین پایه و اصل جمهوریت نظام  است. شرط حضور حداکثری نیاز به تحقق قانون از سوی دستگاه‌های مربوطه دارد، مقام معظم رهبری هم تاکید بر حضور حداکثری دارند.

وی با بیان اینکه هرکسی که به اقتدار ایران فکر می‌کند باید به انتخاب فکر کند، گفت: شورای نگهبان باید از انتخابات پیش رو استفاده می‌کرد تا یک انتخابات با حضور حداکثری ترتیب دهد اما این کار را نکرد و حتی وقتی رهبری هم گفتند جبران شود این کار را انجام نداد.

اهم اظهارات وی را در  ادام به نقل از ایلنا، ایسنا و تسنیم بخوانید؛

*{ با اشاره به اینکه برای دفاع از صیانت ایران باید پای صندوق‌های رای حاضر شویم}: باید به نامزدی رأی دهیم که برنامه جامع برای مشکلات دارد و امیدوارم ۲۸ خرداد روز جشن برای مردم باشد.

* شورای نگهبان باید از انتخابات پیش رو استفاده می‌کرد تا یک انتخابات با حضور حداکثری ترتیب دهد اما این کار را نکرد.

* انتخابات بر اساس اندیشه امام و آرمانهای انقلاب و قانون اساسی، مسیر تحقق دموکراسی و مهمترین اصل جمهوریت نظام است، اظهار کرد: تحقق تام این مهم در تجلی مشارکت حداکثری است که یک وظیفه ملی و از الزامات توسعه سیاسی است. 

* شرط لازم مشارکت حداکثری منوط به این است که دستگاه‌های سیاستگذار و ناظر و مجری تعهد به قانون اساسی داشته باشند و هم مردم و جریان‌های سیاسی نسبت به انتخابات حساسیت داشته باشند و در آن فعال باشند.

*{ در رابطه با اظهارات پیرامون تصمیم افزایش قیمت بنزین در سال 98}: راجع به بنزین جلسات طولانی‌ای میان سران سه قوه برگزار شد، در یک جلسه تنش پیش آمد و حرف‌های تندی زده شد و بعد از آن کمتر در جلسات بنزین حضور داشتم. در این موضوع باید مجوز مقام معظم رهبری گرفته می‌شد، رهبری فرمودند در مورد مسائل فنی آن نظری ندارم و اگر سران سه قوه امضا کنند مشکلی ندارم و سران سه قوه آن را امضا کردند. مسئولیت اجرا با دولت بود اما امضای سران قوا پای این تصمیم هست.

*{در رابطه با علت عدم احراز صلاحیت خود}: نمی‌خواهم امروز حرف منفی بزنم. توئیتی زدم که هر چه دارید به اطلاع خود و مردم برسانید؛ به تعبیر رهبری معظم انقلاب ظلم شد نه به من بلکه به مردمی که حق انتخاب‌شان محدود شد.

ادامه دارد...