شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ثابت

عضو کمیسیون شوراها: صِرف داشتن مدرک دانشگاهی به درد مردم نمی‌خورد/مدیران شهری در میدان عمل خود را ثابت کنند


عضو کمیسیون شوراها: صِرف داشتن مدرک دانشگاهی به درد مردم نمی‌خورد/مدیران شهری در میدان عمل خود را ثابت کنند

محمدصالحی گفت: نکته مهم در مدیریت شهری این است که افراد به صورت جهادی وارد میدان عمل شوند و مشکلات را رصد کنند.تخصص دانشگاهی حرف اول را نمی‌زند.

حسین محمدصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهمترین معیار برای انتخاب اعضای شورای شهر را نه فقط شایستگی علمی و صلاحیت لازم وابسته به مدرک تحصیلی، بلکه مهمتر از آن داشتن روحیه جهادی، کارآمد و توانمند بودن افراد عنوان کرد و گفت: نکته مهم در مدیریت شهری این است که فرد به صورت جهادی وارد میدان عمل بشود و مشکلات را از نزدیک رصد کند و برای رفع آن پیگیری مداوم داشته و همچنین به صورت مستمر دارای ارتباط مردمی باشد، لذا تخصص دانشگاهی داشتن حرف اول را نمی‌زند.

وی در ادامه گفت: مردم خود نیز در دوره‌های مختلف از شورای شهر این تجربه را بدست آورده اند که افراد اهل تلاش و کوشش و دارای تفکر جهادی بهتر موفق به مدیریت مسائل و معضلات شهر شده اند.

محمدصالحی مهمترین اولویت و برنامه شورای شهر آینده کلانشهر تهران را موضوع مسکن، مبارزه با تراکم فروشی و توسعه خدمات شهری دانست و گفت: اولویت اول باید رفع مشکل مسکن جوانان در شهر تهران باشد و در مرتبه بعد ضمن در نظر داشتن موضوع درآمدزایی برای شهرداری مسائل و آسیب‌های حوزه تراکم فروشی و صدور پروانه را با هدف افزایش رفاه حال مردم را سامان داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شوراهای شهرهای دیگر نیز باید متناسب با مشکلاتی که در آن‌ها وجود دارد، برنامه‌های مناسب ارائه دهند، به عنوان مثال در شهرستان فریدن، فریدون شهر ، داران و چادگان در استان اصفهان که بنده نماینده آن هستم، به واسطه سرمای شدید زمستان در این مناطق و  آسیب رساندن  به معابر، اولویت اول اصلاح آسفالت، معابر شهری و همچنین جوی و جداول است. اولویت دیگر همان بحث مسکن جوانان است که از جمله مشکلات آن  به نتیجه نرسیدن طرح‌های تفصیلی تدوین شده و همچنین عدم برخورداری شهرداری از زمین کافی برای در اختیار گذاشتن جوانان و افراد متقاضی در این راستا است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن توصیه به اعلام برنامه‌ها و اهداف توسط کاندیداهای شهر و روستا در فرصت باقی‌مانده گفت: اتحاد و همدلی، رفاه و دوستی را به خاطر مسائل جناحی و سیاسی تحت تاثیر قرار نداده و از آنجایی که بحث انتخابات برای کشور موضوع حیاتی و مهمی است  در کنار تبلیغات برای خود مردم را تشویق به مشارکت حداکثری و همه جانبه در انتخابات شوراهای شهر و  ریاست جمهوری کنند.

انتهای پیام/