شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تیم ملی#تیم ملی ایران

منامه تیم ملی ایران را صدرنشین آسیا می کند؟

احتمال صعود ایران به صدر رده بندی تیم های آسیایی در رنکینگ فیفا پس از 4 برد شیرین در منامه

سبقت تیم ملی از ژاپن در رنکینگ فیفا

۴ پیروزی شیرین تر از عسل برای تیم ملی در منامه باعث شده است تا ایران شانس سبزرگی برای سبقت از ژاپن در رنکینگ فیفا داشته باشد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

به گزارش پارس فوتبال، شکست در برابر بحرین و عراق در دور رفت بازی های مقدماتی گروه c نه تنها کار تیم ملی ایران را برای صعود سخت کرد یک اتفاق بد دیگر را هم رقم زد.

تیم ایران بعد از سال های متوالی جایگاه خود را در رنکینگ فیفا از دست داد و از تیم اول آسیا به تیم دوم تبدیل شد! و ژاپن جای ایران را در صدر گرفت. اما با روندی که تیم ملی در پیش گرفته است به نظر می رسد به زودی ایران این ای جایگاه را از ژاپن پس خواهد گرفت. ایران پیش از حضور در منامه و در سه بازی دوستانه بوسنی – ازبکستان و سوریه را شکست داد و در منامه هم هر چهار حریف خود را با شکست بدرقه کرد. به نظر می رسد تداوم این روند فیفا را متقاعد کرد بار دیگر ایران را به رنکنیگ نخست آسیا برگرداند. این نتایج بدون شک موقعیت فوتبال ایران در رنکینگ جهانی را هم ارتقاء خواهد بخشید.

ایران هم اکنون با ۱۵۰۰ امتیاز تیم سی و یکم جهان و تیم دوم آسیا به حساب می آید. ژاپن تیم اول آسیا است که ۱۵۰۹ امتیاز دارد و در جهان نیز تیم بیست و هشتم است. البته بازگشت تیم ملی فوتبال ایران به رده ی اول فوتبال آسیا بعید است در این برهه از زمان رخ دهد به این خاطر که ژاپن هر ۸ دیدار خود را در گروه f با پیروزی پشت سر گذاشته است و با ۲۴ امتیاز به دور بعدی بازی ها صعود کرده است. البته این اتفاق قابل پیش بینی بود به این خاطر که با تیم هایی چون تاجیکستان – قرقیزستان – مغولستان و میانمار همگروه بود. نزول ایران به رده ی دوم آسیا به خاطر دو شکست در برابر تیم های عراق و بحرین بود که این نتیجه در بازی های دور برگشت جبران شد. در روزهایی که ژاپن هم همه حریفان خود را شکست داد. تیم اسکوچیچ با این روند دست کم جایگاه خود را در رده ی دوم جدول حفظ خواهد کرد و در صورت ادامه ی این روند شانس زیادی خواهد داشت که دوباره به تیم اول آسیا تبدیل شود. به خصوص که ژاپن در دور بعدی مسابقات ممکن است در دیدار با رقبای سخت امتیاز بدهد. از آنجایی که ژاپن و ایران به عنوان تیم های اول و دوم آسیا در سید یک قرعه کشی قرار می گیرند در دور بعدی بازی های مقدماتی با هم همگروه نخواهند شد.