شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#رئیس جمهور

روحانی در جلسه هیات دولت:

قهر با صندوق مشکلی را حل نمی کند/ باید توضیح دهیم اگر برجام، تحریم و جنگ اقتصادی نبود، وضع کشور چگونه بود/ چرا در تبلیغات انتخاباتی هیچکس از جنایت آمریکا علیه ملت ایران حرفی نزد

روحانی نمایه

رئیس جمهور با بیان اینکه در طول ۸ سال گذشته مردم مسئولیت سنگینی برعهده داشته اند، گفت: بر همه ما واجب است که با ترسیم سند های لازم، کار و تلاش مردم، مقاومت و موفقیت مردم را در مقابل مشکلات تشریح کنیم.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، تاکید کرد: باید با ترسیم سند تشریح کنیم که اگر تلاش دولت در سال اول فعالیت خود ، مقاومت ملت و ارشاد و راهنمایی های رهبری معظم نبود و برجام صورت نگرفته بود شرایط کشور امروز چگونه بود و همچنین اگر تحریم نبود و برجام در سال ۹۷ توسط یک بیمار روانی به نام ترامپ دچار مشکل نمی شد، وضعیت کشور چگونه می شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه چرا در ایام تبلیغات انتخابات هیچکس از جنایت های آمریکا حرفی نزد و اسمی از ترامپ نبرد، اظهار داشت: ما سه سال و نیم با جنگ اقتصادی توام با تروریسم اقتصادی در کشور مواجه بودیم و لازم است سندی ترسیم و برای مردم روشن شود که همه بدانند از سال ۹۷ تا امروز چه خسارت هایی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به ایران تحمیل شده و اگر این خسارت ها نبود وضعیت کشور چگونه می توانست باشد.

دکتر روحانی با اشاره به تلاش ها و اقدامات انجام شده از سوی این دولت در مقابله با جنایات آمریکا و جنگ اقتصادی، تصریح کرد: این دولت با تدبیر خود در بسیاری از موارد تهدید ها را از بین برد و یا تهدید را به فرصت تبدیل کرد که کار بسیار بزرگی بوده است.

رئیس جمهور افزود: طراحی بودجه بدون نفت برای نخستین بار در کشور از جمله این موفقیت ها است و اینکه دولتی در دوران جنگ اقتصادی یک ریال از پایه پولی کشور و بانک مرکزی استفاده نکرده است، اهمیت بسیار بالایی دارد.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: تدبیر این دولت و ایستادگی و مقاومت مردم باعث شده که امروز طرف های برجام به اشتباه خود اذعان کرده اند و سر به زیر در وین برای بازگشت به برجام با ایران مذاکره می کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری