علی مطهری، نماینده پیشین مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با تصمیم جبهه اصلاحات در عدم حمایت از همتی و ارزیابی این تصمیم اظهار کرد: همه افراد و گروه هایی که نگران از بین رفتن جمهوریت نظام هستند باید از کاندیدایی که در جریان اصلاحات رای بیشتری دارد، حمایت کنند تا شاید انتخابات به دور دوم کشیده شود و مهندسی آن در هم شکسته شود.

او افزود: نباید نگران باشند که اگر کاندیدای ما رای نیاورد جایگاه او در جامعه تنزل پیدا می کند چون ورود جبهه اصلاحات و معتدلان در این شرایط با معرفی کاندیدا در واقع ورود با کاندیدای اصلی نیست و شکست در آن در واقع شکست نیست. 

مطهری تاکید کرد: من توصیه می کنم همه پشت سر همتی قرار بگیرند بلکه انتخابات به دور دوم برود. باید از این فرصت و از این روزنه باقی مانده از انتخابات آزاد استفاده کرد. 

کاندیدای پیشین انتخابات 1400 خاطرنشان کرد: در زمان های بعدی باید به سراغ حل مشکل برویم و مثلا برای اینکه اعضای شورای نگهبان با این همه دسته گلی که به آب دادند تغییر کنند تلاش کنیم. 

مطهری در رابطه با احتمال پیروزی همتی در انتخابات تصریح کرد: اگر همه مخالفان رویه شورای نگهبان و همه موافقان انتخابات آزاد از جمله اصلاح طلبان و معتدلان از همتی حمایت کنند احتمال اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود زیاد است. 

مطهری با تاکید به اینکه احتمال پیروزی همتی در دور دوم زیاد است، افزود: کسانی که به دنبال تحریم انتخابات هستند باعث تقویت آن محفلی می شوند که به دنبال حذف اراده مردم است.