شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#برجام#روحانی#میلیارد دلار

روحانی افشاگری کرد: برجام نبود، صادرات نفت قطع می‌شد/ اگر ترامپ نبود ۶۰ میلیارد دلار اعتبار می گرفتیم

کدخبر: 419496
اقتصاد نیوز : رئیس‌جمهور با بیان اینکه در ایام تبلیغات انتخاباتی، هیچکس از جنایت‌های ترامپ حرف نزد، گفت: در جنگ تحمیلی باید به بیرون نگاه و خسارات جنگ اقتصادی سه ساله را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهارکرد: همیشه روز انتخابات برای ما مهم و سرنوشت‌ساز بوده است. در این انتخابات به تعبیر رهبر انقلاب ممکن است در بررسی احراز صلاحیت‌ها ظلمی صورت گرفته باشد و در جریان تبلیغات انتخاباتی هم حتما ظلم‌هایی اتفاق افتاده است اما همه باید خود را به رفع آن ظلم‌ها، موظف بدانیم و این کار شدنی است.

روحانی گفت: باید ترسیم کنیم که اگر رهبری مقام معظم رهبری و ارشادات ایشان و تدبیر دولت نبود و برجامی تحقق پیدا نمی‌کرد، در سال ۹۳ و ۹۴ چه وضعی می‌داشتیم. صادرات نفت قطع می‌شد و مردم با شرایط سختی مواجه می‌شدند. مسئولین باید سندی ترسیم کنند که اگر برجام نبود، در سال‌های بعدی چه می‌شد.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر بخوانید؛

* سند دومی که باید ترسیم شود مبنی بر اینکه اگر برجام در سال ۹۷ توسط یک فردی که دارای بیماری روانی بود و مسئولیت کاخ سفید را برعهده داشت، آسیب نمی‌خورد و روند سال ۹۴ و ۹۵ ادامه می یافت، چه می‌شد.

* در این ایام تبلیغات انتخاباتی، هیچکس از جنایت های ترامپ حرف نزد. اگر ترامپ نبود ما ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار از کشورهای دیگر اعتبار می گرفتیم و در ایران سرمایه گذاری می‌کردیم.

* کسی که به ما جنگ تحمیل می‌کنند را که باید نگاه کنیم؛ باید بگوییم صدام و ترامپ چه کردند. نباید بگوییم ما به خارج کشور کاری نداریم. در جنگ تحمیلی باید به بیرون نگاه و خسارات جنگ اقتصادی سه ساله را اعلام کنیم.

ادامه دارد