به گزارش برنا، دکتر حسن روحانی در جلسه هیات دولت گفت: مهمترین مسئله پیش رو، روز جمعه 28 خرداد روز انتخابات است. روز انتخابات همیشه برای ما مهم و سرنوشت ساز بوده است. در این انتخابات شاید در برخی احراز صلاحیت ها طبق بیانات رهبری، ظلمی صورت گرفته باشد و در جریان تبلیغات حتی ظلم های فراوانی رخ داده باشد اما همه باید خود را به رفع آن ظلم ها، موظف بدانیم و این کار شدنی است.

وی افزود: مسئولین در سندی ترسیم کنند اگر برجام نبود چه می شد. سند دوم که باید تهیه شود این است که اگر برجام در سال 97 توسط یک بیمار روانی در کاخ سفید دچار مشکل نمی شد و روند سال 94 و 95 ادامه می یافت، شرایط به چه صورتی بود. در این ایام هیچ کس از جنایت آمریکا حرف نزد مثل اینکه وسط جنگ با صدام بودیم اما وسط جنگ در ایام انتخابات، اسم صدام و جنگ برده نشد.

روحانی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا بعد از سه سال و نیم باید دستور می داد تحریم های تروریستی رفع شود اما در دیدار با یک مقام سوییسی گفته اشکال ندارد به ایران غذا و دارو داده شود. سندی باید تهیه شود که چه خسارتی به ملت ایران تحمیل شده است. باید برآورد خسارت کنیم و باید بگوییم این خسارت چه مقدار است و اگر نبود وضعیت کشور چه می شد.

رئیس جمهور گفت: سال گذشته دو و نیم درصد بودجه ما از نفت بوده است ما بودجه بدون نفت را طراحی کردیم و کسی چنین فکری نمی کرد. سهام دولت را 6 برابر سال قبل، فروختیم.

وی افزود: در ایام سخت، همسان سازی حقوق بازنشسته و شاغل را در وسط جنگ انجام دادیم. همچنین برخی درآمدها وسط جنگ از دست ما رفت. کسی نیست که بگوید، در این سه سال و نیم و در شرایط جنگ اقتصادی و بسته شدن درهای کشور، ملت چه طور توانست نفس بکشد. ملت سختی کشید و در برابر دشمن ایستاد همین ایستادگی باعث شد امروز سر به زیر در وین، مذاکره کنند. کسی که توانست مسیر را با دقت و تدبیر ادامه دهد و نگذارد قطعنامه های سازمان ملل برگردد و توانمندی هسته ای را گسترش داد تدبیر عظیم بوده است. ما مشکلات را به فرصت تبدیل کردیم.