رضایی: به هیچ‌وجه کناره‌گیری نمی‌کنم

محسن رضایی میر قائد  نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کلاب هاوس گفت: من در سپاه با یک خودرو، سپاه را ترک کردم و در دو انتخابات ریاست جمهوری هیچ کس را اجبار نکردم به من رای بدهد. همیشه دلم می‌خواهد نظامیان که وارد انتخابات می‌شوند به چارچوب‌های مردم سالاری دینی و دموکراسی احترام بگذارند.

رضایی در ادامه گفت: اقتدار ایران برای من خیلی مهم است و در چهل سال گذشته ایران مقتدر احیا شد. من بخش مهمی از زندگی خودم را صرف ایران مقتدر کردم. خیلی بهتر است که آقای رئیسی در قوه قضاییه باشد، من در دولت و آقای قالیباف در مجلس؛ بهترین مدل همکاری اتفاق خواهد افتاد. من به هیچ‌وجه کناره‌گیری نمی‌کنم.

رضایی با بیان اینکه از امیر سیاری به عنوان وزیر دفاع استفاده خواهم کرد، افزود:  رهبر انقلاب فردی تحول خواه و انقلابی است پس اصلاح از درون قدرت امکان‌پذیر است. هر پیشنهادی را که من می‌دهم اگر ایشان منطقی بدانند، ما می‌توانیم از راس تا ذیل را اصلاح کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: اگر نیاز به رفراندوم هم باشد با هماهنگی رهبر انقلاب آن را انجام می‌دهیم، اما من فکر می‌کنم با انجام اصلاحات، مشکلات رفع می‌شود تا نظام تقویت شود و مردم راحت‌تر زندگی کنند.

رضایی گفت: چرا باید فیلترینگ انجام شود؟ ما هر لحظه از فضای مجازی استفاده می‌کینم تا از کشور‌های دیگر رشد بیشتری داشته باشیم، اما این به معنای مدیریت بر آن نیست. من به فیلترینگ اعتقاد ندارم، اما به مدیریت اعتقاد دارم، مخصوصا در بخش مسائل مستهجن.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: من کمک خواهم کرد که شورای نگهبان در تائید صلاحیت‌ها از ابزار جدیدی استفاده کند به طوری که شورای نگهبان با مشورت نخبگان و مجمعی از فرهیختگان کشور باید کاندیدا‌ها را تائید کند.

رضایی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های من برای اصلاح، همین شورای نگهبان است، ادامه داد:  بسیاری از مشکلات با آمریکا از جمله مساله برجام را من با قدرت حل می‌کنم. در مساله برجام مقام معظم رهبری فرمودند که شما در برجام درست عمل کنید، روی مسائل دیگر گفتگو می‌کنیم.

وی اظهار کرد: اشتباه بزرگ دولت فعلی این است که فکر می‌کرد که آمریکا همیشه اوباماست. FATF باید بعد از رفع تحریم‌ها تصویب شود. عدم تصویب FATF به خاطر کم کاری‌های دولت است. اعضای مجمع تشخیص به خاطر ابهاماتی که وزارت خارجه پاسخ نمی‌دهد هنوز آن را تصویب نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه یارانه ۴۵۰ هزار تومانی همان ۲۰ دلار یارانه ۴۵ هزار تومانی است، توضیح داد:  کاری که ما کردیم همان ۲۰ دلار است که حکومت باید به مردم بدهد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: با یک مدیریت کوچک در جلوگیری از هدر رفت سوخت در پالایشگاه‌ها و کامیون‌های حمل سوخت و...، بخش زیادی از هزینه این ۴۵۰ هزار تومان جبران می‌شود.

رضایی ادامه داد: ایران نیاز به یک معمار جدید دارد. من برای کار‌های بزرگ و جراحی‌های بزرگ به صحنه آمده‌ام. اگر اصلاح طلبان و اصولگرایان در گذشته کاری می‌کردند من به صحنه نمی‌آمدم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من به شدت عاشق ایرانم؛ من می‌خواهم همه ایرانیان در هر جای دنیا سرشان را بالا بگیرند و بگویند ما ایرانی هستیم.