شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#دولت#انقلابی

آیت‌الله مجتهد شبستری:

قهر کردن از انتخابات قطعاً باعث رفع مشکلات نمی‌شود

قهر کردن از انتخابات قطعاً باعث رفع مشکلات نمی‌شود

آیت‌الله مجتهد شبستری، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را پاسخی دندان‌شکن به یاوه‌گویی‌های دشمنان دانست و گفت: مردم با انتخاب دولت تحول خواه، انقلابی و ضد فساد با مشکلات موجود مبارزه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، انتخابات از ارکان مهم شکل‌گیری ساختار سیاسی در نظام‌های مردم سالار به شمار می‌رود. در نظام جمهوری اسلامی نیز که مبتنی بر نظریه مردم سالاری دینی است، راه‌های حضور اثرگذار مردم در تشکیل تمامی نهادهای قدرت به صورت مستقیم و غیرمستقیم پیش بینی شده است. مشارکت مردم در انتخابات می‌تواند امنیت داخلی کشور را ارتقا بخشیده و مشروعیت نظام سیاسی را تثبیت نموده و در مقابله با تهدیدات خارجی که امنیت داخلی را به خطر می‌اندازد نقطه قوت محسوب شود. بر همین اساس با توجه به انتخابات پیشرو و اهمیت مشارکت گسترده مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، آیت الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی تصویری که در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد به تبیین لزوم مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است.

آیت الله محسن مجتهد شبستری حضور مردم پای صندوق‌های رأی و مشارکت در انتخابات را از مصادیق بارز مردم سالاری برشمرد و اظهار داشت: شرکت مردم در انتخابات به هر میزان گسترده‌تر و پرشورتر باشد قطعاً پشتوانه بزرگی برای نظام به شمار خواهد آمد و نشانگر اقتدار ملی خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بخصوص در شرایطی که دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و اسرائیل که مردم را به ترک حضور و عدم شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند حضور مردم عزیز و آگاه پاسخ دندان‌شکنی خواهد بود برای این یاوه‌گویی‌ها و خصومت‌هایی که دشمن علیه ملت ایران نشان می‌دهد.

وی مشارکت بالا در انتخابات را از نظر بین‌المللی بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی، عظمت ملت ایران را به نمایش می‌گذارد و مشارکت بالا، بیانگر وفاداری ملت به نظام است.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه مشارکت بالا در انتخابات برای فرد منتخب اسباب دلگرمی است، تصریح کرد: مشارکت بالای مردم باعث می‌شود منتخب ملت احساس کند اکثریت مردم در حمایت از او به میدان آمدند و با فعالیت‌های بیشتر و روحیه قوی‌تر وارد صحنه فعالیت‌ها شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با تاکید بر اینکه قهر کردن از انتخابات قطعاً باعث رفع مشکلات نمی‌شود، اظهار داشت: مسلم است در کشور مشکلات اقتصادی و معیشتی بسیاری وجود دارد ولی با نیامدن به پای صندوق‌های رأی و رأی ندادن مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مردم با حضور و انتخاب دولت تحول خواه است که می‌توانند مشکلات اقتصادی، فرهنگی و تبعیض را حل و با فساد مبارزه کنند.

وی به معیارهای انتخاب اصلح اشاره کرد و گفت: معیارهای فرد اصلح در قانون اساسی آمده است و بر اساس قانون اساسی رئیس جمهور باید شخصیتی مدیر و مدبر باشد، همچنین مقام معظم رهبری بارها صفات رئیس جمهور اصلح را بیان فرمودند و تاکید داشتند که رئیس جمهور اصلح باید انقلابی، عدالت خواه، جهادی و ضد فساد باشد و این کلام معظم‌له برای همه ما حجت شرعی است و در انتخابات ۲۸ خردادماه باید به این معیارها توجه داشته باشیم.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم ۲۸ خرداد مردم غیور و آگاه با حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب اصلح رسالت انقلابی خود را ایفا کنند و بار دیگر با مقام شامخ ولایت و امام بزرگوار، شهدای عالی مقام بخصوص شهید حاج قاسم سلیمانی تجدید بیعت نموده و آینده‌ای درخشان برای کشور رقم بزنند.