شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#آمریکا#رئیس جمهور

درخواست نمایندگان از بایدن برای اتخاذ موضع سختگیرانه در قبال حملات سایبری روسیه


درخواست نمایندگان از بایدن برای اتخاذ موضع سختگیرانه در قبال حملات سایبری روسیه

نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه آمریکا از جو بایدن خواستند تا در نشست آتی خود با رئیس جمهور روسیه، موضع سختگیرانه‌ای را در قبال حملات سایبری هکرهای روسی اتخاذ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواسته اند تا از نشست آتی خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه استفاده کرده و به شدت با حملات سایبری هکرهای روسی برخورد کند.

 

بر اساس این گزارش، بایدن قرار است چهارشنبه در سوئیس با پوتین دیدار کند، این نخستین نشست روسای جمهور دو کشور از زمان به قدرت رسیدن بایدن به شمار می رود و مقام های آمریکایی گفته اند که نگرانی های مربوط به امنیت سایبری از مهمترین موضوعات این نشست خواهد بود.

این نخستین دیدار پوتین و بایدن از زمان حملات سایبری سولارویندز در ماه دسامبر به شمار می رود، حملاتی که نهادهای اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده اند به احتمال زیاد هکرهای مورد حمایت دولت روسیه عامل اصلی آن بوده‌اند.

9 نهاد فدرال و حدود 100 گروه بخش خصوصی در این حمله هکری هدف قرار گرفتند. بایدن اوایل امسال در واکنش به این حملات سایبری، تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده است.

مارک وارنر رئیس کمیته اطلاعات سنای آمریکا با انتشار توئیتی نوشت: ما دیگر نمی توانیم یک حادثه دیگر مثل سولارویندز را تحمل کنیم. امیدوارم در این نشست، بایدن موضوع حملات سایبری را مطرح کند و این مساله را برای طرف روسی به طور شفاف مشخص نماید که هرگونه سوء استفاده از شبکه های رایانه‌ای و سایبری که تاثیرات مخرب و زیان باری به همراه داشته باشد، با واکنش متناسب روبرو خواهد شد.

دو حمله سایبری بزرگ دیگر به شرکت خط لوله کلونیال و جی بی اس تولیدکننده بزرگ گوشت در آمریکا نیز نگرانی ها درباره فعالیت های هکری از سوی عاملان روسی را افزایش داده است.

نمایندگان آمریکایی نسبت به ادامه فعالیت هکرهای روسی و مجوز مسکو به هکرها برای فعالیت در مرزهای خود هشدار داده اند.

مارکو روبیو معاون کمیته اطلاعات سنای آمریکا نیز با ارسال نامه‌ای برای بایدن بر لزوم مقابله با حملات سایبری روسیه تاکید کرده و خواستار مطرح شدن این موضوع در نشست آتی وی با پوتین شده است.

روسیه تاکنون بارها ادعاهای مطرح شده از سوی مقام های آمریکایی را رد کرده است.

انتهای پیام/