به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری سما،  تأیید انتصاب نایدز برای این پست نیاز به تأیید سنای آمریکا دارد که دموکرات‌ها بر آن سلطه دارند.

نایدز 60 ساله ، به عنوان دستیار هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین آمریکا خدمت کرده است. وی در حال حاضر معاون رئیس بانک سرمایه گذاری و از نزدیکان آنتونی بلینکن، وزیر خارجه فعلی آمریکا است.

نایدز برای این سمت با رابرت وکسلر، نماینده سابق دموکرات فلوریدا که از حمایت بسیاری از سازمانهای یهودی در ایالات متحده و همچنین نمایندگان کنگره دموکرات از همه شاخه‌های حزب برخوردار بود ، رقابت کرد.

نایدز دیپلمات باسابقه دموکرات و طرفدار سرسخت اسرائیل است. با این حال او با تلاش اوباما برای جلوگیری از کمک‌های مالی آمریکا به فلسطینی‌ها مقابله کرده بود.نایدز در دولت باراک اوباما ناظر بر تایید یک وام چند میلیارد دلاری برای رژیم صهیونیستی بود.

نایدز همچنین با سیاست‌های مرتبط با ارائه شهروندی به فلسطینی‌ها و فرزندان آنها که به دنبال تشکیل رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ آواره شدند، مبارزه کرده است.

به نوشته تایمز آو اسرائیل، او سیاست‌های اوباما علیه تلاش‌های کنگره آمریکا برای محدود کردن حمایت این کشور از نهادهای آنروا و یونسکو را به پیش برد.

پیشتر پایگاه آمریکایی آکسیوس با استناد به منابعی که معرفی نکرد نوشت، توماس نایدز، معاون وزیر خارجه اسبق در دولت باراک اوباما، محتمل ترین گزینه برای این سمت است.

آرون دیوید میلر، یک کارشناس ارشد بنیاد موقوفه صلح بین المللی کارنگی با تایید این گزینه اظهار کرد: او فردی بسیار باهوش و دارای روابط سیاسی خوب و تجربه دولتی فراوان است.