شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رونالدو#یورو#مجارستان#دایی#تیم ملی

یورو ۲۰۲۰| پیروزی پرتغال مقابل مجارستان با طوفان ۸ دقیقه‌ای/ رونالدو به دایی نزدیک‌تر شد


یورو 2020| پیروزی پرتغال مقابل مجارستان با طوفان 8 دقیقه‌ای/ رونالدو به دایی نزدیک‌تر شد

در نخستین بازی از روز پایانی دور نخست از مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰، تیم ملی پرتغال موفق شد، میزبان خود را در حضور پرتعداد تماشاگرانش شکست دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آغاز روز پنجم رقابت‌های یورو 2020 (روز پایانی مرحله گروهی این رقابت‌ها)، امشب (سه‌شنبه)، در اولین بازی از گروه F، تیم‌های فوتبال مجارستان و پرتغال از ساعت 20:30 به وقت تهران در ورزشگاه 61 هزار نفری و مملو از جمعیت فرانتس پوشکاش شهر بوداپست به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی 2 بر صفر پرتغال خاتمه یافت. گل نخست این بازی را رافائل گوئریرو در دقیقه 84 و دومین گل را کریستیانو رونالدو در دقیقه 87 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

در این بازی پرتغالی‌ها از دقیقه نخست تا 45 یکپارچه دست به حمله زدند و بیش از موقعیت گلزنی روی دروازه تیم میزبان ایجاد کردند. در سمت مقابل اما حتی یک موقعیت خطرناک روی دروازه پرتغال شکل نگرفت و شوتی به سمت آن شلیک نشد تا روی پاتریشیو سنگربان مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها کم کارترین بازیکن میدان باشد. با وجود تلاش فراوان پرتغالی‌ها برای ایجاد خطر روی دروازه حریف، عملکرد بی‌‌نقص مدافعان حریف سبب شد تا دو تیم مساوی به رختکن بروند و هواداران پرشمار تیم میزبان به کسب امتیاز از قهرمان دوره قبلی امیدوار بمانند.

 داستان نیمه اول کم و بیش در نیمه دوم بازی هم تکرار شد با این تفاوت که مجارها که از موفقیت‌شان برای ناکام گذاشتن پرتغال در نیمه اول روحیه و اعتماد به نفس گرفته بودند، از لاک دفاعی خارج شدند و بعضاً حملاتی را هم ترتیب دادند و دروازه حریف پرستاره‌شان را تهدید کردند. با این حال پیتر گولاچی دروازه‌بان مجارستان که یک تنه مقابل تعداد زیادی از حملات پرتغال را خنثی کرد بهترین بازیکن تیمش بود. واکنش‌های خوب او تا دقیقه 84 به مجارها این اجازه را داد که همچون نیمه نخست دروازه‌شان را بسته نگه دارند اما در نهایت قفل دروازه‌‌ها توسط گوئریره که شوتش بیروی پای او در میانه راه با برخورد با پای مدافع حریف تغییر مسیر داد، دور از دسترس دروازه‌بان مجار‌ها به تور دروازه رسید.

تنها سه دقیقه از ثبت این گل نگذشته بود که یک بار دیگر دروازه مجارها باز شد. این دفعه کاپیتان رونالدو بود که از روی نقطه پنالتی که حاصل خطای اوربان، مدافع مجارها روی رافا سیلوا، بازیکن تعویضی پرتغالی مرتکب شد، گلزنی کرد.  رونالدو اما به این یک گل اکتفا نکرد و باز هم خودش را به دایی نزدیک‌تر کرد. این بار او روی یک کار ترکیبی و پاس یک - دو با رافائل سیلوا، دروازه‌بان حریف را دریبل زد و خودش را دو گله و پرتغال را سه گل کرد. با این دو گل، رونالدو شمار گل‌های ملی‌اش را به عدد 106 رساند و حالا تنها سه گل دیگر می‌خواهد تا به رکورد علی دایی به عنوان برترین گلزن تاریخ فوتبال در رده ملی برسد.

در دیگر بازی گروه F، از ساعت 23:30 تیم‌‌های ملی آلمان و فرانسه در ورزشگاه آلیانتس آره‌نای شهر مونیخ به مصاف هم می‌روند.

 

انتهای پیام/