شهرخبر

زاکانی: شکستن انحصار تولید خودرو و لوازم خودرو رقابت صحیحی را در تولید خودرو شکل می‌دهد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شکستن انحصار خودرو و تولید لوازم خودرو امکانی را برای ما فراهم می‌کند که رقابت صحیحی در این عرصه صورت بگیرد.

خبرگزاری میزان - علیرضا زاکانی در بخش خبری ۲۰:۳۰ در پاسخ برنامه شما و دولت شما برای ارتقای کیفیت صنعت خودرو سازی چیست ضمن تبریک ورود واکسن کووبرکن به چرخه واکسیناسیون کشور، اظهار داشت: ابتدای امر ما دو صورت ماجرا پیش روی خود داریم. یکی پیشرفت‌های چشمگیری که در کشور وجود دارد؛ در عرصه موشکی، در عرصه نانوتکنولوژی و سایر عرصه‌هایی که مشاهده می‌کنید. یک صورت دیگر هم صورت یک عقب افتادگی مفرط است که در عرصه‌هایی است که بسیار آزار دهنده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: اولین کاری که باید صورت بگیرد این است که مدیرانی برای این کار گماشته شوند که ما می‌توانیم را تجربه کرده باشند و امکانی را ایجاد کنند که در این امکان با یک خودباوری، این عرصه پای جوانان خلاق و پرتلاش و به سمت سرازیر شدن حوزه علم، دانش و فناوری به ماجرا باز شود.

وی با بیان اینکه ابتدای امر نیازمند تحول مدیریتی هستیم، ادامه داد: نکته دوم اینکه ما نیازمندیم دانشگاه‌ها و مواردی که پژوهشکده‌ها در آن‌ها فعال هستند مستقیماً به صنعت خودرو متصل کنیم و ورود دانش و فناوری را در این صنعت ببینیم که چنین وضعیت خرابی نداشته باشد.

زاکانی با اشاره به اینکه ما ورود به خودروسازی را با یک شرکت کره‌ای شروع کردیم، تصریح کرد: امروز این شرکت کره‌ای دنیا را فتح کرده است و ما هنوز در پراید مانده‌ایم. پراید به عنوان یک آرزو برای مردم هنوز در مقابلشان قرار دارد و باید یک ماشین چند میلیونی را امروز ۱۳۰ میلیون بخرند که مایه خجالت‌زدگی است.

این نامزد ریاست‌جمهوری بیان داشت: نکته سوم شکستن انحصار خودرو و تولید لوازم خودرو است تا امکانی را برای ما فراهم کند که رقابت صحیحی در این عرصه صورت بگیرد و ما شرایط را به سمتی ببریم که ما به ازای آن توانمندی‌های کشور درخصوص خودروسازی، به میدان بیاید.

وی ادامه داد: نکته چهارم هم اینکه ما بازخورد بگیریم و صحنه رقابت را با شکستن آن انحصار و ورود فناوری‌ها به این عرصه در مسیری قرار بدهیم که ما به ازای آن ایران تبدیل شود به یک مجموعه تولیدکننده صنعت خودرو و ناظر به صادرات و رقابت با دیگران فکر کنیم.

زاکانی با بیان اینکه هم تامین نیاز داخلی کشور برای ما موضوعیت دارد هم بازار منطقه، هم بازار آفریقا و هم بازار آمریکای لاتین و امثالهم، خاطرنشان کرد: می‌شود به راحتی خودروسازی را از این وضعیت نجات داد.

انتهای پیام/