شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اروپایی#سوئد#وزارت#وزارت دفاع

وزارت دفاع روسیه خبر داد؛

تعقیب بمب افکن‌های روسی توسط جنگنده های اروپایی در دریای بالتیک

تعقیب بمب افکن‌های روسی توسط جنگنده های اروپایی در دریای بالتیک

وزارت دفاع روسیه از تعقیب و رهگیری دو بمب‌افکن روسی توسط جنگنده‌های ایتالیا، دانمارک و سوئد بر فراز آب‌های بین‌المللی دریای بالتیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه از تعقیب و رهگیری دو بمب‌افکن روسی توسط جنگنده‌های غربی بر فراز آب‌های بین‌المللی دریای بالتیک خبر داد.

به گزارش تاس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو فروند بمب‌افکن استراتژیک TU-۱۶۰ روسیه که در حال پرواز بر فراز آب‌های بی طرف و بین‌المللی دریای بالتیک بودند، توسط جنگنده‌هایی از کشورهای ایتالیا، دانمارک و سوئد تحت تعقیب قرار گرفتند.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه، این بمب افکن‌ها از نوع دور بُرد بوده و در حال انجام عملیات پروازی زمانبندی شده، به مدت ۸ ساعت بر فراز آب‌های بین‌المللی دریای بالتیک بوده‌اند.

همچنین به گفته وزارت دفاع روسیه، دو جنگنده سوخو ۳۵ و سوخو ۲۷ نیز به حفاظت از بمب‌افکن روسیه پرداختند؛ ولی با این حال، در برخی از بخش‌های مسیر پروازی، جنگنده‌های F-۳۵ نیروی هوایی ایتالیا، جنگنده‌های F-۱۶ نیروی هوایی دانمارک و همچنین جنگنده گریپن سوئد، به تعقیب بمب افکن‌های روسی پرداختند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که عملیات پروازی بمب افکن‌های مذکور، بر فراز آب‌های دریاهای سیاه، بالتیک، آتلانتیک و اقیانوس آرام با موفقیت به اتمام رسیده است.