شهرخبر

همیشه این مواد غذایی را در یخچال نگهداری کنید

ما همیشه بسیاری از مواد غذایی مانند پنیر و گوشت را در یخچال قرار می دهیم اما این درباره همه مواد غذایی صادق نیست. بسیاری از غذا به طور معمول در یخچال نگهداری نمی شوند اما بهتر است که در یخچال قرار داده شوند.

همیشه این مواد غذایی را در یخچال نگهداری کنید

به گزارش منیبان، ما همیشه بسیاری از مواد غذایی مانند پنیر و گوشت را در یخچال قرار می دهیم اما این درباره همه مواد غذایی صادق نیست. بسیاری از غذا به طور معمول در یخچال نگهداری نمی شوند اما بهتر است که در یخچال قرار داده شوند.

ما در ادامه قصد داریم 4 ماده غذایی که لازم است حتما در یخچال نگهداری شود را به شما خواهیم گفت. اگر شما نیز در این زمینه تجربه یا دانشی دارید حتما آن را با در میان بگذارید.

تخم مرغ: بسیاری از افراد تخم مرغ را در یخچال نگهداری می کنند اما برخی از افراد نیز آن را در کمد و یا حتی انباری خانه قرار می دهند. با این حال لازم است که تخم مرغ همیشه در یخچال قرار داده شود.

دمای بالا می تواند باعث رشد برخی از انواع باکتری ها شده و نگهداری از تخم مرغ بیرون یخچال می تواند به سرعت آن را فاسد کند. همچنین تخم مرغ لازم است در یک فضای خشک و بدون رطوبت نگهداری شود.

 

سس مایونز: سس مایونز یکی از کالا هایی است که ما همیشه آن را در قفسه های فروش سوپر مارکت ها مشاهده می کنیم و هیچگاه در یخچال قرار ندارد.

بطری های سس مایونز تا پیش از باز شدن به راحتی به آلودگی و باکتری ها دچار نمی شوند که در نتیجه نگهداری از انها بیرون یخچال بدون اشکال است. اما پس از باز شدن می تواند به عنوان مکان مناسبی برای رشد باکتری ها عمل کرده و لازم است که حتما در یخچال نگهداری شود.

شیر های استریلیزه شده: این نوع از شیر که به عنوان شیر هایی با زمان نگهداری طولانی نیز شناخته می شوند، در فروشگاه ها بیرون از یخچال نگهداری می شوند.

در نظر داشته باشید که این شیر ها تا زمانی که دربشان باز نشده عمری طولانی داشته و پس از باز کردن آنها با همان سرعت شیر های معمولی خراب می شوند که در نتیجه لازم است طی 5 روز خورده شده و در یخچال نگهداری شود.

سس گوجه (کچاپ):از گذشته مردم عادت دارند تا سس گوجه را بیرون از یخچال نگهداری کنند چرا که ماندگاری طولانی مدت داشته و به آسانی خراب نمی شود.

اما امروزه سس های گوجه فرنگی با نمک بسیار کمتری تولید شده که در نتیجه آن می تواند به راحتی خراب شده و فاسد گردد که در نتیجه لازم است از آن در یخچال نگهداری کنید.