شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قدس#فلسطین

مقاومت فلسطین: تجاوز به قدس «ضربات دردناکی» به همراه دارد

فلسطین

مقاومت فلسطین هشدار داد که اگر دشمن صهیونیستی به تجاوزات خود به قدس ادامه دهد، متحمل ضربات دردناک خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری المیادین، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اعلام کرد: مقاومت آماده واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی و دفاع از مقدسات است. اصرار اشغالگران بر برگزاری راهپیمایی پرچم موجب می شود که کل منطقه منفجر شود. جامعه جهانی باید اقدامات تجاوزکارانه علیه ملت ما را متوقف کند.

«ماهر مزهر» عضو کمیته مرکزی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین گفت: قدس همانند آتشفشان در حال فوران است و مقاومت در دفاع از ملت فلسطین درنگ نخواهد کرد.

وی افزود: ما از ملتمان می‌خواهیم که به سمت قدس بروند و با راهپیمایی صهیونیستها مقابله کنند. واسطه‌ها به اشغالگران برای تغییر مسیر راهپیمایی شهرک نشینان فشار وارد کنند.

همزمان جهاد اسلامی فلسطین هم اعلام کرد: سد بلندی در برابر هر اقدام ضد مسجد الاقصی خواهیم بود زیرا این سرزمین متعلق به ماست و این مسجد متعلق به ما است. اشغالگران جایی در قدس ندارند.

این جنبش به ارزش جانفشانی در راه مسجد الاقصی اشاره و بیان کرد: ساکنان قدس باید صف واحدی را در برابر راهپیمایی صهیونیست‌ها تشکیل دهند و در همه جای قدس با آنها به مقابله برخیزند.

جهاد اسلامی از همه فلسطینی‌ها در کرانه باختری و قدس و اراضی ۱۹۴۸ خواست که حامی قدس باشند.

در همین ارتباط «محمد حماده» سخنگوی حماس هم گفت: واسطه گران از مقاومت خواستند که دست نگه دارد و واکنشی نشان ندهد. صرف نظر از درخواست این واسطه‌ها، همه امور به اشغالگران مربوط می‌شود.

وی افزود: واسطه‌ها باید از اشغالگران بخواهند که رفتار خود را در قدس و مسجد الاقصی کنترل کند و از اقداماتی که موجب تنش می‌شود، دست بردارد.

 سخنگوی حماس از بررسی همه گزینه‌ها از سوی مقاومت فلسطین خبر داد و گفت: ملت ما آماده رویارویی با اشغالگران است و مقاومت همه گزینه‌ها را بررسی می‌کند. اگر دشمن به تجاوزات خود به قدس ادامه دهد، متحمل ضربات دردناک خواهد شد. نبرد شمشیر قدس میز را بر سر اشغالگران واژگون کرد و نشان داد که ملت ما آماده واکنش علیه هر تجاوزی است.

وی درباره کابینه جدید رژیم صهیونیستی هم گفت: برای ما تغییر کابینه‌های اشغالگران مهم نیست ما به رویارویی تا نابودی اشغالگران ادامه می دهیم.

هیئت ملی راهپیمایی بازگشت هم در یک بیانیه اعلام کرد: روز ۱۵ ژوئن روز حمایت از مسجدالاقصی است.

هیت ملی راهپیمایی‌های بازگشت در بیانیه خود آورده است: خواهان آماده باش در کل فلسطین هستیم و امروز روز حمایت از مسجدالاقصی است. از امت اسلامی و آزادگان در جهان می‌خواهیم که با راهپیمایی بازگشت مخالفت کنند.

کمیته‌های مقاومت فلسطین هم در یک بیانیه اعلام کردند: ما از ملت فلسطین می‌خواهیم که علیه دشمن به پا خیزند و هر تحرک آنها برای هتاکی به مقدسات را خنثی کنند. قدس در قلب نبرد است و در دفاع از آن با تمام توان دریغ نخواهیم کرد. گروههای مقاومت تاکید دارند که اوضاع در قدس اشغالی را به دقت دنبال می‌کنند.

از سوی دیگر جنبش المجاهدین فلسطین اعلام کرد: ما از فلسطینی‌ها در قدس و کرانه باختری می خواهیم که به سمت صحن‌های مسجد الاقصی بروند.

منبع: تسنیم