شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایالات متحده#ویروس کرونا#طبیعی

کرونا ظهور طبیعی دارد و نشت آزمایشگاهی بسیار بعید است

کرونا

ویروس شناس و استاد گروه ایمنی شناسی و میکروبیولوژی در موسسه تحقیقات اسکریپس مستقر در ایالات متحده گزارش داد: نشت آزمایشگاهی ویروس کرونا بسیار بعید است.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، نیویورک تایمز (NYT) روز دوشنبه به نقل از کریستین آندرسن، ویروس شناس و استاد گروه ایمنی شناسی و میکروبیولوژی در موسسه تحقیقات اسکریپس مستقر در ایالات متحده گزارش داد: نشت آزمایشگاهی ویروس کرونا بسیار بعید است و داده‌ها و سایر شواهد به شدت تأیید می کنند که SARS-CoV-۲، ویروسی که مسئول بیماری همه گیر کووید ۱۹ است، ظهور طبیعی دارد و نشت از آزمایشگاه براساس حدس است.

آندرسن در گفتگو با این رسانه اظهار داشت: براساس تجزیه و تحلیل دقیق ویروس که توسط محققان در سراسر جهان تاکنون انجام شده، بسیار بعید به نظر می‌رسد که ویروس مهندسی شده باشد. سناریویی که در آن ویروس در طبیعت پیدا شده، به آزمایشگاه آورده شده و سپس به طور تصادفی رها شده است بر اساس شواهد موجود، بعید است؛ در مقابل، نظریه علمی در مورد ظهور طبیعی SARS-CoV-۲ سناریوی بسیار ساده‌تر و محتمل‌تری را ارائه می‌دهد.

آندرسن از زمان انتشار ایمیل خود با آنتونی فاوسی، متخصص ارشد بیماری های عفونی ایالات متحده در ژانویه ۲۰۲۰، در یک طوفان رسانه‌ای گرفتار شده است، وی در آن ایمیل یادآور شده بود: برخی از ویژگی‌های SARS-CoV-۲ (به طور بالقوه) مهندسی شده است و اضافه کرده بود: ویژگیهای غیرمعمول ویروس بخش بسیار کمی از ژنوم را تشکیل داده است.

برخی از سخنان وی بعنوان مدرکی برای تأیید تئوری نشت آزمایشگاه در فضای رسانه منتشر شد.

این ویروس‌شناس برای نیویورک تایمز توضیح داد که اظهارات اولیه بر اساس داده‌های محدود و تجزیه و تحلیل ‌ای اولیه هنگام تعیین توالی ژن ویروس کرونا انجام شده است.

وی گفت: ما این ویژگی‌ها را در سایر ویروس‌های مرتبط از منابع طبیعی ندیده بودیم و بنابراین در حال بررسی این موضوع بودیم که آیا این  موارد در ویروس مهندسی شده‌اند یا خیر.

آندرسن اضافه داد که او در همان ایمیل هشدار داده که ما باید خیلی دقیق‌تر این بحث را بررسی کنیم و نظرات ما ممکن است ظرف چند روز بر اساس داده‌ها و تجزیه و تحلیل‌های جدید تغییر کند که در نهایت همین اتفاق افتاد.

منبع: فارس