شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت بهداشت#فرانسه#آلمان#کودکان

نگرانی جدی فرانسه درباره شیوع ویروس هندی


نگرانی جدی فرانسه درباره شیوع ویروس هندی

وزارت بهداشت فرانسه درباره شیوع ویروس هندی در این کشور هشدار داده و مقام‌های بهداشتی آلمان هم به مسئله واکسیناسیون کودکان با دیده تردید و انتقاد می‌نگرند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کرونا و انواع جهش یافته آن بویژه نوع هندی در اروپا همچنان جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بیشتری به بار می آورد.

نگاه انتقادی مقام های بهداشتی آلمان به واکسیناسیون کودکان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که "آندریاس گاسن"، رئیس انجمن فدرال پزشکان بیمه درمانی (KBV) با دید انتقادی به طرح واکسیناسیون کودکان نگریسته و از موضع کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان (Stiko) که در هفته گذشته واکسیناسیون برای کودکان بالای 12 سال را تنها در صورت داشتن بیماری های زمینه ای خاص توصیه کرده بود حمایت کرد.

"گاسن" در گفتگو با روزنامه "زوددویچه سایتونگ" اعلام کرد که خطر واکسیناسیون برای کودکان سالم حتی اگر پایین هم باشد باز هم بیشتر از خطر ابتلا به کرونا است. وی این ایده را کمی عجیب و غریب دانست که برخی ها می گویند برای دستیابی به ایمنی گله ای واکسیناسیون کودکان ضروری است.

تمدید محدودیت های کرونایی در انگلیس

به دلیل گسترش سریع ویروس جهش یافته هندی مردم انگلیس باید مدت طولانی تری برای لغو همه محدودیت ها منتظر بمانند . "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس اقدامات کرونایی را تا 19 جولای ( 28 تیرماه) تمدید کرد. این خبر را وی شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد. همچنین لندن در واکنش به شیوع گسترده ویروس هندی در این کشور یک بار دیگر تسریع برنامه های واکسیناسیون را در دستور کار قرار می دهد.

به این ترتیب روز موسوم به آزادی که برای 21 ژوئن در انگلیس مقرر شده بود و قرار بود در این روز همه محدودیت ها در انگلیس لغو شود به مدت 4 هفته دیگر به تعویق افتاد.

با وجود اینکه کمپین واکسیناسیون سراسری در انگلیس به سرعت پیش می رود، اما شیوع ویروس جهش یافته هندی در این کشور بار دیگر جان تازه ای به نمودار مبتلایان جدید در این کشور داده و روند ابتلا به این بیماری در این کشور سرعت پیدا کرده است.

در انگلیس تا به حال حدود 57 درصد بزرگسالان اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند. شمار مبتلایان جدید به کرونا در انگلیس که مدتی بود روند کاهشی خوبی داشت و به زیر 20 نفر در ازای هر 100 هزار نفر رسیده بود دوباره به حدود 68 نفر رسیده است.

ضرر بالای کرونا به صادر کنندگان آلمانی

نتایج جدیدترین بررسی جدید انستیتو بازار کار و تحقیقات شغل در آلمان (IAB)هم نشان می دهد که حدود نیمی از صادر کنندگان آلمانی از زمان بحران کرونا متحمل ضرر شده اند و اکثر شهروندان آلمانی از لغو استفاده اجباری از ماسک در کلاس های درس حمایت می کنند. بر اساس جدیدترین نظر سنجی موسسه "یوگو" 59 درصد شهروندان خواستار این مسئله بوده و 31 درصد هم این مسئله را رد می کنند. 10 درصد هم اعلام کرده اند که هیچ اطلاعی در این باره ندارند. زنان بیشتر حامی این طرح هستند.

93 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم از ابتلای 652 مورد به کرونای جدید در عرض 24 ساعت خبر داده و به این ترتیب موارد ابتلا به کرونا در ازای هر 100 هزار نفر در عرض یک هفته به 15.5 کاهش پیدا کرده است. 93 نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

تمایل شهروندان آلمانی به لغو قانون استفاده اجباری از ماسک

اکثر شهروندان آلمانی بر این عقیده اند که با توجه به کاهش آمار مبتلایان در آلمان استفاده اجباری از ماسک در مکان های بیرونی مانند عابرهای پیاده و یا زمین های بازی مدارس باید لغو شود. 80.5 درصد شهروندان چنین اعتقادی داشتند.

افزایش چشمگیر تولد نوزادان در آلمان

شمار تولد نوزادان در آلمان در ماه مارس به بیشترین میزان از بیش از 20 سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

بر اساس اطلاعات اداره آمار فدرال که در روز سه شنبه اعلام شده است شمار تولد نوزادان در این ماه 5900 یعنی معادل 10 درصد صعود کرده و به 65903 مورد رسیده است. بیش از 65 هزار مورد تولد در ماه مارس آخرین بار در سال 1998 رخ داده بود.

نزدیک به نیمی از شهروندان آلمانی واکسینه شده اند

شمار افراد کاملا واکسینه شده در آلمان هم در حال افزایش است و بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان 22.3 میلیون نفر در آلمان کاملا واکسینه شده اند که شامل حدود 26.8 درصد کل جمعیت است. حدود 40.5 میلیون نفر هم (48.7درصد) حداقل یک دوز ولکسن کرونا را دریافت کرده اند.

کاهش درآمد شهروندان آلمانی در دوران کرونا

نتایج یک بررسی هم نشان می دهد که بحران کرونا تقریبا به کاهش درآمد حدود 40 درصد از شهروندان آلمانی منجر شده است. در اواخر آوریل 2021 حدود 16.4 میلیون خانواده پول کم تری در اختیار داشتند که تعداد آن ها حدود 1.7 میلیون بیشتر از نظر سنجی قبلی صورت گرفته در اکتبر 2020 بوده است. این را پاتریک- لودویگ هانتز، از اقتصاددانان ارشد درباره نظر سنجی صورت گرفته در این باره گفته است.

حدود یک سوم شهروندان آلمانی هم نگران این مسئله هستند که در دوازده ماه آینده هم قادر به پرداخت بدهی های عادی و یا فوق العاده خانوار خود نباشند. این بدهی ها بیش از هر چیز شامل هزینه های برق و گرمایش و خریدهای فوری و ضروری برای خانه و اجاره است.

بر اساس این بررسی حدود 10 درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی هم گفته اند که در 12 ماه گذشته حداقل یک بار این احساس را داشته اند که بدهی های آن ها بیش از حد افزایش پیدا کرده است.

آغاز واکسیناسیون کودکان در فرانسه

حدود یک هفته بعد از آلمان فرانسه هم واکسیناسیون کودکان بالای 12 سال را آغاز کرده است. این خبر را نهادهای بهداشتی این کشور اعلام کرده اند. شرط واکسیاسیون کودکان در فرانسه این است که هم کودک و هم والدین با این امر موافق بوده و پدر یا مادر هنگام واکسیناسیون حضور داشته باشند.

لغو واکسیناسیون بر اساس گروه سنی در یونان

واکسیناسیون بر اساس گروه سنی هم در یونان لغو می شود و بر اساس اطلاعات کمیته واکسیناسسیون یونان از روز چهارشنبه همه افراد بالای 18 سال در این کشور می توانند واکسینه شوند.

بر اساس اطلاعات بهداشتی در یونان تا به حال حدود 11 میلیون نفر حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

نگرانی درباره شیوع ویروس هندی در فرانسه

در فرانسه هم نگرانی ها درباره شیوع ویروس جهش یافته هندی گسترش می یابد. وزیر بهداشت فرنسه اعلام کرده که در حال حاضردر دو تا 4 درصد تست هایی که برای بررسی انواع مختلف این ویروس انجام می شود آلودگی به این ویروس بسیار مسری دیده می شود.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 689نفربه کرونا مبتلا شده‌اند و 63 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 7,742نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 3 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 907نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 36 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمارها در عرض 24 ساعت  2674نفر به کرونا مبتلا شده و 6 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,741,354نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و 110,454در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون 4,573,419نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,907نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,245,779نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 127,907نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,741,767نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 80,517 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال 3,724,201نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و 90,527نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/