شهر خبر

بیانیه مرکز بسیج اساتید حوزه علمیه قم درآستانه انتخابات ۱۴۰۰

مرکز بسیج اساتید حوزه علمیه قم درآستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد اکنون در طلیعه گام دوم انقلاب، انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بار دیگر حضور گسترده مردم می‌تواند پیشران کشور در یکی دیگر از پیچ‌های تاریخی و مهم باشد.
خبرگزاری میزان - مرکز بسیج اساتید حوزه علمیه قم درآستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد اکنون در طلیعه گام دوم انقلاب، انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بار دیگر حضور گسترده مردم می‌تواند پیشران کشور در یکی دیگر از پیچ‌های تاریخی و مهم باشد.
 
متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اقتدار حضور
پیروزی مردم ایران در رویداد‌های مختلف انقلاب اسلامی همواره مدیون پشتیبانی و حضور حداکثری آنان بوده است. عاملی که دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی همیشه بدان اذعان نموده و همواره تلاش داشته اند که از این نقطه ثقل اقتدار بکاهند. اکنون در طلیعه گام دوم انقلاب، انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بار دیگر حضور گسترده مردم می‌تواند پیشران کشور در یکی دیگر از پیچ‌های تاریخی و مهم باشد.
 
در این راستا برخی ملاحظات معرفتی در پرتو اندیشه سیاسی اسلام بیان می‌شود:

۱. بنا بر نظام سیاسی اسلام، حق حاکمیت از آن خداوند است؛ و حکومت اسلامی بر گرفته از معارف اسلامی است پس حکومت اسلامی جزء جدایی‌ناپذیر اسلام است و حفظ آن به‌مثابه حفظ اسلام قلمداد می‌شود. بنابراین نظام اسلامی در عصر حاضر، امانت الهی بوده و حفظ آن از واجبات شرعی اولی و عینی شمرده می‌شود. بر این اساس نه‌تنها حفظ نظام بر همه فرعیات دینی و واجبات شرعی مقدم است، بلکه اهمیت حفظ آن از منظر امامین انقلاب بر فروع دین حتی بر نماز، روزه و حج نیز رجحان دارد. در همین راستا امام(ره) حفظ نظام را از اوجب واجبات اعلان می‌کند و در بیانیه‌های این روز‌های مراجع معظم تقلید می‌بینیم که حضور در انتخابات را واجب عینی و دلایلی برای وجوب شرعی و عقلی آن اقامه می‌کنند.

۲. انتخابات یعنی گزینش حکمرانان که تأثیر مستقیم در زندگی دینی، فردی و اجتماعی ما دارند آنهم انتخاب اصلح وظیفه‌ای شرعی و قانونی است این تکلیف در کنار حقی است که هر انسان می‌خواهد از حق خود در تعیین سرنوشت فردی، اجتماعی بهره برده و حقی هم که جامعه بر او دارد ادا کند.

۳. ایجاد تغییر یا حفظ وضع موجود وابسته به تصمیم و رأی ماست و خداوند تغییر در اقوام گوناگون را در گرو تغییر در رفتار آنان قلمداد نموده است چنان‌که در سوره رعد آّیه ۱۱ می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ خدا حال قومى را تغییر نمى‌دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند».

۴. در حوادث بعد از انقلاب گاهی مردم به سوئی گرایش یافته و یا آن‌ها را فریب داده به سوئی سوق داده اند که در مواردی تبعات آن نارضایتی از وضعیت ساخته اکثریت بوده است با همه این کاستی‌ها همه می‌دانیم که دستاورد چهل‌ساله انقلاب تحول شگرفی در تاریخ ایران و منطقه و جهان به دنبال داشته است در نتیجه باید بانیان و به وجود آورندگان نا بسامانی‌ها را تغییر داد.

۵. انسان در عین مختار و آزاد بودن، مسئول رفتار و اعمال اختیاری و موضع‌گیری‌های خود است و در قیامت ندا می‌رسد: نگاهشان دارید که آنان حتما مسئول‌اند (صافات:۲۴: وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْئُولُون). در این نگاه گوش و چشم و قلب، همه مورد پرسش واقع خواهند شد (اسراء/۳۶: إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولَئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْئُولً). حضور و یا عدم حضور در انتخابات، از آنجا که در مواردی صلاح را جاری و در مواردی می‌تواند فساد را گسترش دهد از مسائلی است که در قیامت مورد سوال قرار می‌گیرد.

۶. به‌جای این‌که بعداً از دیگران به‌ویژه رهبر معظم انقلاب بخواهیم در امور اجرایی و قوه مجریه دخالت کنند و جلوی خطای دولتیان را بگیرند، در وقت انتخاب رئیس‌جمهور، پس از مشاوره، گزینش درست انجام دهیم. زیرا بعداً مقام معظم رهبری به احترام رأی و تصمیم اکثریت مردم در موارد بسیاری دخالت نمی‌کنند گرچه معلوم شود که در انتخاب اشتباه است، چنانکه امام(ره) در حالی که فرمودند بنی صدر را قبول نداشتند، اما به احترام رای مردم او را تحمل می‌کردند تا اینکه پس از مشکلاتی که برای ایران و انقلاب بوجود آمد و پس از اطمینان از نارضایتی عمومی و رای مجلس به عدم کفایت سیاسی او را از ریاست جمهوری برکنار کردند.

۷. اکنون شما می‌توانید با انتخاب اصلح انقلاب و اسلام را در مسیر نورانی و موفق خویش یاری رسانده و در اجر و پاداش این سنت حسنه شریک باشید.

۸. عده‌ای تبلیغ می‌کنند که رای دادن شما بی تاثیر است در این مورد باید گفت اگر رای دادن ما بی تاثیر است چرا بیش از ۳۰۰۰ شبکه خارجی ما را از اینکار بی تاثیر دور ساخته و اصرار دارند که در انتخابات شرکت نکنیم.

۹. بی‌شک مشارکت حداکثری مردم در عرصه‌های مختلف و از جمله در انتخابات سایه جنگ را از کشور دور و توطئه‌های داخلی را خنثی و به ایجاد دولتی توانمند و مقتدر کمک کرده تا بتواند مسائل داخلی را سامان و چالش‌های خارجی را مدیریت کند، از اینرو باید با توکل بر خداوند متعال و توسل به معصومان علیهم‌السلام، و بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری، با حضور حداکثری و انتخاب اصلح موجبات تحقق دولت مقتدر را فراهم و زمینه ساز ظهور مولایمان حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم.
 
 
انتهای پیام/