شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

ضربه سنگین بر پیکر آمریکا وارد شد!+جزییات

تاثیر همه گیری ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا باعث زیان ۱۱ تریلیون و ۲۰۰ میلیارددلاری برای شرکت های آمریکایی شده که اکنون توان بازپرداخت وام های کلان بانکی خود را ندارند.

ضربه سنگین بر پیکر آمریکا وارد شد!+جزییات

به گزارش منیبان، نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال با انتشار این خبر نوشت: تا پیش از همه گیری ویروس کرونا در آمریکا، شرکت های آمریکایی از بانک ها قرض های کلان با نرخ بهره اندک دریافت کردند که در دوران کرونا شاهد رکود اقتصادی شده و باردیگر وام های کلان دیگری دریافت کردند.

بدهی شرکت های آمریکایی به اندازه نیمی از تولید ناخالص داخلی

این نشریه اقتصادی آمریکا در ادامه نوشت: میزان بدهی شرکت های غیر انتفاعی آمریکا در سال گذشته به یک تریلیون و ۷۰۰ میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۶۰۰ میلیار دلار افزایش  نشان می داد.

وال استریت ژورنال نوشت: بنابر اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، اکنون میزان بدهی شرکت های آمریکایی تا ماه مارس ۲۰۲۱ درمجموع به رقم ۱۱ تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلار رسید، این میزان نصف اقتصاد آمریکا یعنی نصف تولید ناخالص داخلی آمریکا است.

تولید ناخالص داخلی آمریکا هم اکنون ۲۲تریلیون و ۶۸۰ میلیارد دلار است.

فروشگاه های بزرگ زنجیره ای در آمریکا اعلام ورشکستگی کردند

در همین حال شبکه خبری سی ان ان نیز گزارش داد تاکنون شماری از  فروشگاه های بزرگ و زنجیره  ای آمریکا  به علت تاثیرات منفی ناشی از شیوع ویروی کرونا و برای گریز از بدهی های چند میلیارد دلاری اعلام ورشکستگی کردند.

بنابراین گزارش یکی از این فروشگاه ها «واشنگتن پرایم»  که صاحب بیش از ۱۰۰ فروشگاه  زنجیره ای در سراسر آمریکا است ، برای اجتناب از ضررهایی حدود روزانه صدها میلیون دلار ناگزیر شده تا از ماده قانونی فصل ۱۱ که اعلام ورشکستگی است استفاده کند.

این رسانه تصویری آمریکایی درادامه گزارش داد: سهام این فروشگاه زنجیره ای موسوم به WPG در معامالات اخیر در بازارهای بورس آمریکا حدود  ۵۵ درصد تنزل یافت.

سی ان ان افزود: بدهی  مالی این  فروشگاه زنجیره ای که متاثر از شیوع ویروس کرونا در آمریکا بوده به یک میلیارد دلار می رسد.

این گزارش  در ادامه می افزاید: طی ماه  های گذشته نیز دو فروشگاه بزرگ زنجیره ای  آمریکا؛ «سی بی ال پراپرتیز» (CBL PRD) و «پریت» (PREIT)  که هردو به علت شیوع ویروس کرونا و تغییر رویه مشتریان خود متضرر شده اند، اعلام ورشکستگی کردند.

«نیل ساندرز» تحلیلگر «گلوبال دیتا»   در این مورد به سی ان ان گفت: اعلام ورشکستگی از سوی این سه فروشگاه بزرگ زنجیره ای در آمریکا نشان می دهد، درحالی که شرایط به نظر رو به بهبودی می‌رود اما هراسی که از شیوع ویروس کرونا بر جامعه ایجاد شده، همچنان باقی مانده و مرتفع نگردیده است.

سی ان ان نوشت: همه گیری ویروس کرونا عادت خریداران را تغییر داده و آنها از خرید حضوری در فروشگاه های زنجیره ای منصرف و به «خرید آنلاین»  روی آورده اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان هم اکنون از مرز ۱۷۷ میلیون نفر عبور کرده که از این تعداد بیش از سه میلیون و ۸۰۰هزار نفر جان باخته اند.

آمریکا با بیش از ۳۴میلیون نفر مبتلا به بیماری کووید-۱۹ که از این تعداد ۶۱۵هزار نفر جان باخته اند، همچنان کانون شماره یک شیوع این ویروس درجهان به شمار می رود.

شیوع ویروس کرونا که نتیجه سو مدیریت در دولت قبلی آمریکا بود، بر اقتصاد این کشور تاثیر منفی چشمگیری برجای گذاشت و منجر به رکورد بی سابقه اقتصادی در آمریکا شد.