شهرخبر
انتخابات ۱۴۰۰|

قاضی زاده: نبود شغل مناسب و مهاجرت جوانان باعث شرمندگی دولت هاست

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: نبود شغل مناسب و مهاجرت جوانان برای اشتغال باعث شرمندگی دولت هاست، خراسان شمالی باید استان مهاجر پذیر باشد، چون ظرفیت وامکانات خدادادی بسیار بالایی دارد.
خبرگزاری میزان -  سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که به استان خراسان شمالی سفر کرده است، در جمع مردم شهر غلامان طی سخنانی اظهار داشت: متاسفانه منابع کشور به صورت متوازن توزیع نشده و یک چند قطبی در کشور ایجاد شده است. برخى از بخش‌ها و طبقات اجتماعی بسیار ثروتمند شده و بخشی از مناطق کشور به صورت ساختاری محروم مانده‌اند.

وی ادامه داد: وقتی به مناطق محروم نگاه می‌کنیم می‌بینیم نرخ سرمایه گذاری در این مناطق بسیار پایین بوده است، در حالی که این مردم پای کار انقلاب بوده و در جنگ، شهدای بسیاری دادند، الان هم بیشتر از ما پای انقلاب هستند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: وقت آن رسیده که چرخه عوض شود و به پیرامون بیشتر از مرکز توجه شود، به همین دلیل من گفتم همه شهرستان‌ها پایتخت ایران خواهند بود و بجای اینکه اختیارات و منابع در تهران و مراکز استان‌ها متمرکز باشد باید آن‌ها را در اختیار مدیران و فرمانداران شهرستان‌ها قرارداد تا آن‌ها همانند هیئت وزیران برای اعطاى مجوز و اعتبار اختیار داشته باشند و این رفت و آمد‌ها به مراکز استان و تهران برای دریافت مجوز‌ها وجود نداشته باشد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: دولت سلام دولت مناطق محروم و مناطقی است که به لحاظ امکانات و اشتغال محروم مانده اند که یکی از این مناطق استان خراسان شمالی است.

وی خراسان شمالى را نماد وحدت و برادری دانست و گفت: اینجا اقوام و عقاید مختلف وجود دارد از ترکمن، فارس و کرمانج در این منطقه هستند و در کنار هم رشد و بلوغ ملت ایران را نشان می‌دهند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری مسئله امروزی کشور را غیرت دانست و گفت: غیرت مسئله اى است که باید در مسئولان کشور باشد تا به مردم خدمت کنند، مردمی که صبورانه پای انقلاب ایستاده‌اند و جنگ و تحریم را تحمل کرده‌اند. وقت آن رسیده که دولتمردان نیز بایستند و از پشت شیشه و در‌های بسته با مردم سخن نگویند و همه مسائل را در گرو روابط با کشور‌های دیگر ندانند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه کسی که می‌خواهد با مردم دنیا صحبت کند اول باید با مردم خودش صحبت کند تصریح کرد: وقتی از مردم صحبت می‌کنیم یعنی همه کشور، از شمال تا جنوب، غرب تا شرق. دولت متعلق به همه شهرها، مردها، زن‌ها و همه مذاهب است. زمانی می‌توانیم بگوییم کشور رشد کرده که همه کشور رشد کرده باشد و امکانات میان همه تقسیم شده باشد و برای درآمد مجبور به مهاجرت نشود.

وی با اشاره به میزان مهاجرت بالای مردم استان خراسان شمالی گفت: این استان با این میزان بارندگی و توانمندی بالا و از سوی دیگر وجود مناطق مرزی می‌تواند دریچه‌ای برای توسعه اقتصادی کشور باشد. این استان دارای منابع طبیعی و معادن بسیاری است پس نباید شاهد مهاجرت برای کار‌های ساده به دیگر شهر‌ها باشیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: نبود شغل مناسب و مهاجرت جوانان برای اشتغال باعث شرمندگی دولت هاست، خراسان شمالی باید استان مهاجر پذیر باشد، چون ظرفیت وامکانات خدادادی بسیار بالایی دارد. اگر چه وظیفه دولت توسعه زیرساخت‌ها و ایجاد اشتغال و رسیدگی به محرومان است، اما بزرگترین وظیفه آن ایجاد عدالت است و برای این کار باید ساختار‌هایی که ایجاد بی‌عدالتی می‌کنند را حذف کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه نظام بودجه‌ریزی، نظام بانکی، نظام مالیاتى و ساختار‌هایی که فقیر و غنی درست می‌کند باید اصلاح شود گفت: دولت باید جلوی این تبعیض‌ها را بگیرد و نه اینکه تبدیل به یک بنگاه خدماتی بزرگ شود، هنر دولت اصلاح رویکرد‌های غلط است.

وی ادامه داد: دولت‌ها کار‌های بزرگی در ۴۰ سال گذشته کردند، اما چرا مشکلات حل نمی‌شود چرا این‌همه مسکن در قالب مسکن مهر ساخته شد، اما همچنان مشکل مسکن حل نشده است برای آنکه نهاد اقتصادی تورم مزمن درست می‌کند و مردم را فقیر نگه می‌دارد. مسکن مهر به نام محرومین ساخته شد، اما بعد از مدتی آن‌هایی که پول داشتن این خانه‌ها را خریدند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت باید تورم مزمن را چه تحریم باشد و یا نباشد را کاهش دهد. ما بررسی کردیم و دیدیم ۶۷ درصد وام‌ها فقط به تهران داده می‌شود و اگر ۵ استان برخوردار را بردارید ۲۵ استان دیگر تنها ۵ درصد وام‌ها را می‌گیرند، خوب معلوم است که با این شرایط شغل و امکانات کجا می‌رود و با این وجود جوانان شهر غلامان با این استعداد‌ها مجبورند به شهر‌ها و استان‌های دیگر بروند.

قاضی‌زاده با بیان اینکه کسی که نمی‌تواند مشکلات را حل کند به درد مسئولیت نمی‌خورد گفت: یکی از مشکلات کشور عدم پاسخگویی است؛ ما۱۳ هزار و ۷۰۰ مسئول در کشور داریم، اما جواب مردم را نمی‌دهند و برای امور جزئی مردم را اذیت می‌کنم.

وی ادامه داد: از ماهاتیر محمد که رهبر مالزی است پرسیدند چگونه این پیشرفت‌ها را ایجاد کردی، او گفت من یاد گرفتم که کاری به مردم نداشته باشم، اما موانع را از پیش روی مردم برداشتیم، خود آن‌ها کشور را رشد دادند. این هنر یک مدیریت متعالی است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری مردم را قدرتمند دانست و گفت: کافیست به مردم اعتماد کنید و اختیارات بودجه و انتخاب مسئولان را به آن‌ها بدهیم آن‌ها بهترین را انتخاب خواهند کرد. این برنامه دولت سلام است و ما دریچه حل مشکلات و مسائل خواهیم بود. امام راحل انقلاب را با مردم به پیروزی رساند و تا زمانی که امور در دست مردم بود با وجود جنگ مردم توانستند منافقین را بیرون برانند و کشور را به بهترین شکل اداره کنند، اما وقتی مردم را کنار زدیم دچار مشکل شدیم.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: کشور ما با مشکلات مختلفی از جمله تحریم، گرانی، دشمن داخلی و خارجی و نفوذی‌ها روبه‌روست، اما وقت نداریم، همه باید به میدان بیایند تا مشکلات حل شود و اگر هدف ما خدمت باشد خدا نیز به ما کمک خواهد کرد.

وی بابیان اینکه اهل سنت مظلوم واقع شده و مورد سوء استفاده دشمنان داخلی و خارجی قرار می‌گیرد، گفت: مردم ترکمن مردم ولایی دوستدار امام رضا (ع) هستند که در کنار سایر برادران خود از کیان کشور دفاع می‌کنند من آمدم که بگویم دولت سلام دولت براى همه مردم احترام قائل است و براى همه ادیان و اقوام برنامه دارد و از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد و نمی‌گذاریم که تبعیض ادامه پیدا کند.
 
 
انتهای پیام/