به گزارش برنا؛ 2 تیم قبل از این، چهار بار در تیرماه به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن یک تساوی و 3 پیروزی برای سرخپوشان بوده است. به طور کلی، تیر پرسپولیس در ماه تیر به هدف خورده است.

اولین رویارویی دو تیم در این ماه به 13 تیرماه سال 1359 بازمی‌گردد؛ مسابقه‌ای که برای بزرگداشت و خداحافظی زنده‌یاد صفر ایرانپاک، آقای گل دربی‌ها انجام شد و با تساوی بدون گل به پایان رسید.

7 سال پس از خداحافظی مرد 7 گله دربی، نوبت به خداحافظی فرشاد پیوس از فوتبال رسید. بازی 2 تیم در چارچوب دیدارهای لیگ ششم آزادگان بود. پرسپولیس با گل‌های ادموند بزیک، مهدی مهدوی‌کیا و بهنام طاهرزاده به پیروزی 3 بر صفر رسید.

درست در دومین سالگرد آن مسابقه بود که پرسپولیس در فینال جام حذفی با 2 گل مهدی هاشمی‌نسب و افشین پیروانی به برتری رسید و قهرمانی دوباره خود در لیگ و جام حذفی را رقم زد.

اما نتیجه 3 بر صفر در این ماه دو بار تکرار شده است. آخرین بازی 2 تیم در چارچوب سوپرجام برای 29 تیر سال 1397 برنامه‌ریزی شد ولی استقلالی‌ها حاضر نبودند در آن تاریخ با پرسپولیس بازی کنند و راهی اردوی ترکیه شدند. به خاطر عدم حضور در این مسابقه، نتیجه طبق قوانین جاری فوتبال، 3 بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد. به این ترتیب، پرسپولیس2 قهرمانی در یک فصل برای بار دیگر را تجربه کرد.