شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#جدید

مازاد عرضه بورس به کانال جدید سقوط کرد

در هفته اخیر ارزش مازاد عرضه بازار پس از ۵۲ روز کاری به رقمی کمتر از ۲ هزار میلیارد تومان ریزش کرد.

اقتصاد مازاد عرضه بورس به کانال جدید سقوط کرد

در معاملات امروز -سه‌شنبه ۲۵ خرداد- رقم مازاد عرضه بازار برای چهارمین روز متوالی کاهش یافت و با کاهش ۴ درصدی –معادل ۶۸ میلیارد تومان- به رقم هزار و ۵۶۴ میلیارد تومان رسید. این در حالی است که سه هفته قبل رقم مازاد عرضه بیش از ۳ هزار میلیارد بود و در ابتدای اردیبهشت در حدود ۴ هزار میلیارد تومان قرار داشت. می‌دانیم که افت مازاد عرضه علامتی مثبت برای سهام داران است و نشان از کاهش فشار صف‌های فروش در بورس دارد.

روند هفته

هفته گذشته مازاد عرضه بورس بیش از ۲ هزار میلیارد تومان بود و در ابتدای هفته اخیر مازاد عرضه بازار پس از ۵۲ روز کاری (از ۱۱ فروردین) به زیر ۲ هزار میلیارد تومان ریزش کرد. روز شنبه مازاد عرضه رقمی معادل هزار و ۹۲۷ میلیارد تومان بود و روز یکشنبه به هزار و ۷۳۲ میلیارد تومان کاهش یافت. روز دوشنبه به هزار و ۶۳۲ میلیارد تومان رسید و روز سه‌شنبه به هزار و ۵۶۴ میلیارد تومان سقوط کرد.

ارزش صف‌های بازار در روز سه‌شنبه

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه ۴۴ درصد کاهش یافت و در رقم ۱۵۸ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۱۰ درصد کاهش یافت و هزار و ۷۲۲ میلیارد تومان شد. بدین ترتیب رقم مازاد عرضه بازار به هزار و ۶۳۲ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۵۴ روز کاری گذشته از ۸ فروردین به این سو است.

شرکت لیزینگ کارآفرین (با نماد معاملاتی ولکار) با صف‌ خرید ۱۰۳ میلیارد تومانی برای چهارمین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از ولکار ، فتوسا (تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان) و توریل (توکا ریل) بیشترین صف خرید را داشت.

بیشترین صف فروش نیز به خزر (فنرسازی زر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۷۷ میلیارد تومانی داشت. پس از خزر، سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) و ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) بیشترین صف فروش را داشتند.