شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آزادگان#دولت#جلوگیری

درخواست اخوان المسلمین از آزادگان جهان


درخواست اخوان المسلمین از آزادگان جهان

جنبش اخوان المسلمین مصر از ملت‌ها و کشورهای آزاده جهان خواست از اجرایی شدن حکم اعدام رهبر این این جنبش توسط دولت قاهره جلوگیری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه الجزیره، جنبش اخوان‌المسلمین مصر در واکنش به تائید حکم اعدام رهبران 12 تن از رهبران این جنبش  اعلام کرد: جنبش اخوان المسلمین مصر  از ملت‌ها و  کشورهای آزاده جهان درخواست می‌کند،  از اجرایی شدن حکم اعدام رهبران  این جنبش جلوگیری کنند.

در بیاینه جنبش اخوان ‌المسلمین آمده است: حکم اعدام رهبران این جنش در شرایط نبود عدالت و شفافیت در روند محاکمه صادر شده است و ما چنین حکمی را به شدت محکوم می‌کنیم.

دادگاه استیناف ( تجدید نظر ) مصر دیروز حکم اعدام 12 تن از رهبران جنبش اخوان‌المسلمین را در ارتباط با تحصن میدان رابعه العدویه قاهره تائید کرد.

در این حکم،  اعدام عبدالرحمان البر، محمد بلتاجی، صفوت حجازی، اسامه یاسین، احمد عارف، ایهاب وجدی، محمد عبدالحی، مصطفی عبدالحی فرماوی، احمد فاروق کامل، هیثم سید عربی، محمد محمود علی زناتی و عبدالعظیم ابراهیم محمد تائید شده است.

دادگاه مصر «محمد بدیع » رهبر جنبش اخوان المسلمین و باسم عوده وزیر تامین اجتماعی دولت اخوانی محمد مرسی را به حبس ابد محکوم کرده است.

بر اساس قانون جنایی مصر رئیس جمهور این کشور دو هفته فرصت دارد که حکم دادگاه تائید کند و یا در مجازات محکومان تخفیف دهد.

به دنبال کودتای ارتش علیه دولت محمد مرسی در سال 2013 هزاران تن از طرفداران او در میدان رابعه العدویه قاهره تحصن کردند. در حمله پلیس و نیروهای امنیتی برای پایان دادن به این تحصن ده‌ها نفر کشته و مجروح و صدها تن نیز دستگیر شدند.

دولت قاهره پس از این سرکوب، جنبش اخوان‌المسلمین را در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داده است.

انقلاب مردم مصر در سال 2011 به سه دهه دیکتاتوری حسنی مبارک بر این کشور پایان داد و مصریان در یک انتخابات آزاد « محمد مرسی » را به کاخ ریاست جمهوری فرستادند. او پس از یک سال ریاست جمهوری با تظاهرات مخالفان و دخالت ارتش از قدرت برکنار شد و به زندان افتاد.

 مرسی در سال 2019 درجریان رسیدگی به اتهاماتش در دادگاه درگذشت.

انتهای پیام/