شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عربستان

تمرین مشترک آمریکا-عربستان برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین


تمرین مشترک آمریکا-عربستان برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین

سنتکام با انتشار تصاویری از تمرین مشترک آمریکا و عربستان برای مقابله با پهپادهای کوچک خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خلیج آنلاین، فرماندهی ستاد مرکزی تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا «سنتکام» در صفحه توئیتری خود از رزمایش مشترک با نیروهای سعودی در خاک عربستان برای مقابله با پهپادهای کوچک خبر داد.

فرماندهی ستاد مرکزی تروریست‌های آمریکایی تاکید کرد که هفته گذشته گروه مأموریت‌های هوایی-زمینی پیاده نظام دریایی در راستای رسیدن به اهدافی خاص و پاسخگویی در بحران‌ها در عربستان سعودی تمرینی را با سامانه پدافند هوایی «مارینز» آغاز کرد.

سنتکام در ادامه افزود: این یکی از وظایف سامانه پدافند هوایی مارینز «مبارزه با پهپادهای در مقیاس کوچک» است.

این اقدام درحالی صورت می‌گیرد که پیش از این «مک‌کنزی» فرمانده سنتکام ضمن اشاره به عقب بودن آمریکا از روش‌های مقابله با پهپادهای گروه‌های مقاومت در منطقه غرب آسیا، تداوم عملیات‌ها علیه نظامیان آمریکایی در عراق را «خطرناک» توصیف کرد.

مک‌کنزی با بیان اینکه چنین هواپیماهای بدون سرنشینی ارزان بوده و تهیه آنها ساده است اما ردیابی و هدف قرار دادن آنها بسیار دردسرساز است، گفت آمریکا باید راه‌های بیشتری برای مقابله با استفاده «دشمنان آمریکا در خاورمیانه و دیگر مناطق» از این پهپادها پیدا کند.

همچنین خبرگزاری رسمی عربستان (واس) سه شنبه گذشته رسما آغاز رزمایش مشترک «پنجه‌ شاهین 4» میان نیروهای زمینی عربستان و آمریکا را اعلام کرد.

طبق این گزارش، این رزمایش با هدف تقویت روابط نظامی میان واشنگتن و ریاض در شمال غرب عربستان آغاز شده وهدف از این رزمایش تبادل اطلاعات و تجربه‌های نظامی و بهبود سازگاری تجهیزات و عقاید نظامی برای بالا بردن سطح آمادگی و توانایی کار با نیروهای دوست و آماده شدن برای مقابله با هرگونه تهدید خارجی است.

انتهای پیام/