شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمبولانس#ورود#هزار#کشور

رئیس سازمان اورژانس مطرح کرد:

ورود هزار آمبولانس به کشور

رئیس سازمان اورژانس گفت: هزار دستگاه آمبولانس به زودی وارد کشور خواهد شد که از آنها برای تقویت و تجهیز پایگاه های امدادی استفاده می‌شود.

ورود هزار آمبولانس به کشور

به گزارش منیبان؛ پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس روز سه شنبه در آیین افتتاح چهار پایگاه مدیریت بحران و فوریت های پزشکی استان قزوین که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، گفت: بخشی از آمبولانس هایی که وارد کشور می شوند به پایگاه های اورژانس قزوین اختصاص پیدا خواهند کرد.

او اظهار کرد: یک دستگاه بالگرد و همچنین تعدادی موتورلانس نیز با هدف تجهیز پایگاه های امداد اورژانس قزوین به این استان تحویل داده خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه بیش از پنج هزار دستگاه آمبولانس در سطح کشور در اختیار داریم،افزود:آمبولانس هایی که به این مجموعه افزوده می شوند جزو بهترین و استانداردترین آمبولانس های دنیا هستند.

او اضافه کرد: تاکنون هشت هزار  و ۳۰۰ نیرو در اورژانس کشور جذب شده اند و سالانه به این آمار افزوده می شود تا بتوانیم خدمات امداد و نجات را در سطح رضایت بخشی به هموطنان ارایه کنیم.

رئیس سازمان اورژانس با بیان اینکه امدادرسانان ما حافظ جان هم میهمانان در هنگام حوادث هستند، گفت: با امدادرسانی به موقع اورژانس امروز ۵۰ تا ۶۰ درصد مرگ و میر مادران باردار کاهش یافته است.

او افزود: با وجود تحریم های ظالمانه دشمن که ما را در تامین نیازها و تجهیزات امدادی دچار مشکل کرده است در سالیان اخیر سرعت و کیفیت خدمات رسانی اورژانس به حادثه دیدگان افزایش قابل توجهی یافته است.

رئیس سازمان اورژانس گفت: خوشبختانه در شرکت ایرانخودرو شاهد ساخت اتوبوس آمبولانس هستیم و تا پایان سال ۱۴ دستگاه از این خودروها به اورژانس تحویل داده خواهد شد که از این میان یک دستگاه سهم استان قزوین خواهد بود.

کولیوند افزود: اورژانس در کمک برای انجام عملیات پیوند اعضا نیز عملکرد مناسبی داشته است به طوری که سال گذشته ۱۴ عملیات پیوند با کمک اورژانس به ثمر نشست.

او افزود: به کمک تجهیزات مربوط به احیا و نوار قلب سیار و در اختیار گذاشتن آن به پزشکان تاکنون موفق به نجات جان ۱۳۰ هزار بیمار دچار سکته قلبی و مغزی شده ایم.

رئیس سازمان اورژانس افزود: اورژانس در ایام کرونا خدمت رسانی خود را مضاعف کرده و با کمک عوامل خود نقش مهمی را در حفظ جان بیماران در این ایام داشته ایم که موجب افتخار و سربلندی ماست.

او با اشاره به کمبود نیروی انسانی در اورژانس کشور، افزود: با توجه به کمبود نیرو به ویژه نیروی زن در اورژانس، به کارگیری نیروهای شرکتی را در پایگاه هایی که به نیرو نیازمند هستند را در دستور کار داریم.