شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

۴+۵ تغییر در اسکواد ایران از آخرین رویارویی با عراق؛/ این‌بار نه خبری از شجاعی است و نه رامین و وریا!

نسبت به دیدار رفت تیم‌های ملی ایران و عراق تغییرات پرشماری در فهرست تیم ملی در رقابت‌های دور دوم مقدماتی جام جهانی به چشم می‌آید.

شاید بتوان در توصیف مسابقه امشب ایران و عراق، آن را حساس‌ترین مسابقه هفته پایانی رقابت‌های دور دوم مقدماتی جام جهانی نامید چرا که نتیجه آن می‌توان در سرنوشت تیم‌های دیگر گروه‌ها هم اثر بگذارد و از این حیث در کنار انتقامی بودن دوئل امشب برای ملی‌پوشان ایران باعث شده تا حساسیت مصاف شاگردان اسکوچیچ و کاتانچ به اوج خود برسد.

 

بازی رفت و در شرایطی که آخرین حضور مارک ویلموتس پس از جنجال بزرگ بر سر دریافت مطالباتش رقم خورد، تیم ملی ایران نتوانست در خاک عراق این تیم را شکست بدهد و بازنده از زمین مسابقه خارج شد تا امشب برای صعود بی‌دردسر به دور نهایی مقدماتی جام جهانی، به دنبال انتقام‌گیری و شکست دادن تیم ملی عراق در منامه بحرین باشد.

قیاس مسابقه با امشب با جدال رفت از حیث نفراتی که در فهرست تیم ملی ایران به چشم می‌خورد، تغییرات ملموسی را نمایان می‌کند؛ چرا که در ترکیب تیم ملی ایران در مسابقه رفت بدین شکل بود: «علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، احمد نوراللهی، مسعود شجاعی، محمد محبی، مهدی طارمی و سردار آزمون».

 

-

 

 

 

ترکیبی که در اردوی حال حاضر تیم ملی چهار بازیکن آن حضور ندارند؛ از رامین رضاییان در خط دفاعی تا امید ابراهیمی و مسعود شجاعی در میانه میدان و محمد محبی در خط حمله. به جز این چهار بازیکن، پنج بازیکن هم روی نیمکت تیم ملی حضور داشتند که در لیست امشب قطعا جایی نخواهند نداشت: «محمدرشید مظاهری، وریا غفوری، محمد نادری، سیاوش یزدانی، علی کریمی».

 

در جریان بازی رفت نادری به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمد اما دیگر بازیکنان فرصت بازی پیدا نکردند؛ البته که در کنار این تغییرات انجام شده، مهم‌ترین در رأس کادرفنی شکل گرفته که دراگان اسکوچیچ جایگزین مارک ویلموتس شده و سرمربی کروات به دنبال ادامه روند 100 درصدی پیروزی خود با تیم ملی ایران در مسابقه امشب است.

 

باید دید با تغییرات انجام شده در فهرست تیم ملی، آیا امشب یوزهای ایرانی موفق به شکست دادن عراق و شکستن طلسم 10 ساله نبردن این تیم در یک مسابقه رسمی خواهند شد تا صعودی بی‌دردسر و اما و اگر را به دور نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی داشته باشند یا خیر.