شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات

استاندار تهران عنوان کرد:

از ظرفیت حامیان سلامت جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز انتخابات استفاده می‌شود

استاندار تهران گفت: بعد از گذشت چندین سال بیمارستان فیروزآبادی ری با ۳۰۰ تخت جدید و توسعه ای آماده افتتاح است که روز پنجشنبه به صورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

از ظرفیت حامیان سلامت جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز انتخابات استفاده می‌شود

به گزارش منیبان؛ انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در استان تهران با اشاره به طرح حامیان سلامت گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در انتخابات کشور به عهده هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گذاشته شده است و این عزیزان در طرح حامیان بهداشت وظیفه نظارت بر پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را عهده دار هستند.

استاندار تهران سپس تصریح کرد: نزدیک به ۷ هزار شعبه اخذ رای در استان تهران داریم که در هر شعبه یک نماینده از عوامل هلال احمر مستقر می شود و تعدادی هم به عنوان ذخیره پیش بینی شده اند تا در صورت بروز مشکل در اولین فرصت جایگزین شوند.

محسنی بندپی در خصوص بیمارستان فیروزآبادی ادامه داد: بعد از گذشت چندین سال بیمارستان فیروزآبادی ری با ۳۰۰ تخت جدید و توسعه ای آماده افتتاح است که روز پنجشنبه به صورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهور افتتاح خواهد شد.

او تصریح کرد:  کار فیزیکی بیمارستان ملارد هم به اتمام رسیده و فقط تجهیز آن مانده و نیروی انسانی این بیمارستان هم  بر اساس آزمون استخدامی مشخص شده و با تامین تجهیزات، در تیرماه شاهد افتتاح بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی بیمارستان ملارد خواهیم بود.

استاندار تهران همچنین گفت: در این جلسه مصوب شد که فقط ناظرین کاندیداهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رای حضور پیدا کنند.

محسنی بندپی اظهار کرد: حدود ۹۴۶ هزار واکسن در مراکز ۷۵ گانه استان تزریق شده است و منتظریم واکسن های وارداتی که خریداری شده در اولین فرصت تحویل بگیریم تا واکسیناسیون تداوم پیدا کند.

او با اشاره به اخذ مجوز تزریق اضطراری واکسن برکت گفت: با این مجوز نسبت به واکسیناسیون تولید داخل در اولین فرصت اقدام خواهیم کرد تا روند واکسیناسیون بر اساس گروه سنی که هم ستاد ملی کرونا مصوب کرده و هم توصیه سازمان جهانی بهداشت است تداوم پیدا کند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در آستانه چهار انتخابات در استان تهران هستیم و با توجه به اینکه  انتخابات ریاست جمهوری یک انتخابات ملی است، در این جلسه مصوب شد فقط ناظرین کاندیداهای ریاست جمهوری در شعب حضور پیدا کنند.

محسنی بندپی عنوان کرد: در مورد سه انتخاب دیگر که جنبه محلی دارد و از آنجا که در هر شعبه ۲۵ عوامل اجرای، نظارتی و انتظامی حضور دارند و به اندازه کافی شاهد تراکم جمعیت هستیم، این اختیار را به عوامل اجرایی و نظارتی شهرستان ها دادیم که در جلسه ای توجیهی با کاندیدای شورای شهر، خبرگان رهبری و مجلس مذاکره کنند تا با اعتماد به عوامل اجرایی و نظارتی از معرفی نماینده برای حضور در شعب اخذ رأی خودداری کنند که این اقدام باعث می شود تا از ازدحام در شعب جلوگیری شده و سلامت رای دهندگان و عوامل شعبه و ناظرین به خطر نیفتد.