شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات

عضو هیات اندیشه ورز قرآنی در گفتگو با مهر:

انتخابات مانند سهام‌گذاری در یک صندوق ملی است

انتخابات مانند سهام‌گذاری در یک صندوق ملی است

عقبایی مدرس دانشگاه و عضو هیأت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور گفت: انتخابات مانند سهام گذاری در یک صندوق است هر چه میزان سهام ما بیشتر باشد، صندوق بهتر توان کار کردن دارد.

حوریه عقبایی مدرس دانشگاه و عضو هیأت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در آستانه برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری؛ به تبیین مسائل مهمی همچون انتخابات، حق مشارکت مردم در تعیین سرنوشت، اخلاق انتخاباتی و انتخاب اصلح از منظر آموزه‌های دینی و قرآنی پرداخت و گفت: انتخابات ارثی است که از حضرت امام به ما رسیده است. امام خمینی (ره) مسأله‌ای را با عنوان مردم سالاری دینی مطرح می‌کنند که مصداق و نمود عینی آن بعد از انقلاب و به صورت رفراندم و انتخاب جمهوری اسلامی شکل می‌گیرد. یعنی حضرت امام مردم را دعوت کردند برای اینکه در انتخابات شرکت کنند و خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند.

عقبایی افزود: رهبر انقلاب می‌فرمایند: همه را به شرکت در انتخابات تشویق کنید، انتخابات هر چه پر شور تر با تعداد آرای بیشتر باشد باعث روی کار آمدن فردی قوی خواهد شد. هر چه میزان این شور پایین باشد باعث قوی‌تر شدن دشمنان اسلام می‌شود لذا شرکت در انتخابات به عنوان واجب عینی بر هر کسی مستلزم این است حضور پیدا کرده و در سرنوشت خودش سهیم باشد.

وی با بیان جمله‌ای از مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات گفت: انتخابات مانند سهام گذاری در یک صندوق است هر چه میزان سهام ما بیشتر باشد، صندوق بهتر توان کار کردن دارد. ما تنها یک روز در انتخابات شرکت می‌کنیم اما آثارش را سال‌ها شاهد خواهیم بود.

این استاد قرآنی با تاکید بر اینکه حضور مردم در انتخابات باعث می‌شود که جمهوری اسلامی قوی‌تر به راه خودش ادامه دهد، افزود: زمانی که حضرت علی (ع) جانشین پیامبر (ص) شد کافران ناامید و مأیوس شدند، وقتی که رئیس جمهوری انتخاب می‌شود باید دارای قدرت باشد و لرزه به جان دشمنان بیاندازد از این رو باید از رأی بالایی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری امسال فرمودند: کسی که به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود حتماً باید معیشت و اشتغال جوانان را در رأس کارهای خود قرار دهد به این دلیل این مساله تمام ذهن مردم را به خود مشغول کرده است. مسائل اقتصادی و اجتماعی پیش آمده نباید مانع حضور افراد در انتخابات باشد.

عضو هیأت اندیشه ورز بانوان قرآنی کشور درباره ویژگی رئیس جمهور منتخب گفت: مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی موجود نمی‌تواند مانع این شود که در سرنوشت خود تأثیر داشته باشیم. فردی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود و بیش از چند سال بر سر جامعه اسلامی حکمرانی دارد باید فردی شجاع بوده و برای خدا و رسول کار کند در واقع قرآن باید سرمشق فعالیت‌های او باشد و کلام خدا را در گستره جغرافیایی به اجرا در بیاورد. رئیس جمهور باید جوان و حزب‌اللهی باشد. جوان به این معنا که توان کار کردن داشته باشد. همچنین باید خودش را خادم مردم دانسته و خدمتگزاری به مردم بایستی سرلوحه‌ی کاری آنها قرار گیرد.

عقبایی در ادامه با توجه به آیه‌های قرآنی درباره رئیس جمهور منتخب ادامه داد: فردی که به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌شود بنا بر توصیه قرآن باید شرح صدر داشته و صبور باشد. یعنی زمانی که مردم لب به انتقاد باز کردند آن را تحمل کند.

وی در پایان گفت: حضرت علی (ع) در فرمان به مالک اشتر می‌فرمایند برای حکمرانی مواردی را باید رعایت کنی و وی را به تبعیت از قرآن و سنت پیامبر و اوامر الهی دعوت می‌کند.مقام معظم رهبری شاخص‌ها را بیان کردند و گفتند: «نمی‌گویم به چه کسی رأی بدهید اما رأی دادن وظیفه همگانی ماست.»در این میان شاخص‌ها توسط رهبر معظم انقلاب بیان شده در قرآن و نهج البلاغه راه انتخاب فرد شایسته بیان شده است که ما باید با توجه به آنها انتخاب کرده و در سرنوشت کشورمان دخیل باشیم.