به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از هیل، در ماه میلادی گذشته وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد مارک گرنون، یک مرد اهل ایالت فلوریدا و سه پسر بزرگسالش از کلورین دی اکسید (یک نوع مایع سفید کننده) برای درمان ویروس کرونا و دیگر بیماری‌های عفونی استفاده کرده اند.

این مرد در حالی که خود را نابغه خطاب می‌کرد این ماده سمی را به عنوان راهکاری معجزه آسا در مبارزه با کرونا در کلیسا تبلیغ کرده است. کلورین دی اکسید در حقیقت ماده‌ای است که در صنعت چوب استفاده می‌شود و در صورتی که انسان به میزان زیاد اقدام به مصرف آن کند، می‌تواند کشنده باشد.

از زمان همه گیری کرونا، موارد متعددی از استفاده از سفید کننده به عنوان دارو در آمریکا مشاهده شده است. برای مثال، جیم هامبل، بنیانگذار یک کلیسا مدعی است در طول سفر به جنگل به توانایی التیام بخشی مایع سفید کننده پی برده است! و یا در موردی دیگر، یک مشاور املاک در شیکاگو مدعی شد می‌توان با سفید کننده اوتیسم را در کودکان درمان کرد!

متاسفانه تبلیغات سوء در این باره حتی به آمریکای لاتین نیز رسیده است. سازمان بهداشت آمریکای لاتین با صدور بیانیه‌ای عمومی و نیز وزرای کشور‌های این منطقه با صدور بیانیه‌های انفرادی هر گونه استفاده از مایع سفید کننده در درمان بیماری‌ها به ویژه درمان کووید ۱۹ را رد کرده اند.

متاسفانه کاربرد‌های مختلف و خیالی استفاده از سفید کننده‌ها در درمان بیماری‌ها به مناطق مختلف تسری پیدا کرده است. در ماه مارس یک گروه خودخوانده بهداشتی اقدام به برگزاری کنفرانس پزشکی درباره فواید کلورین دی اکسید در بولیوی کرد. پارلمان پرو نیز خواستار تحقیقات درباره استفاده از مایع سفید کننده در درمان کرونا در ماه مِی میلادی شد.

مایع سفید کننده

در مکزیک نیز از اقشار هنرمند و بازیگر تا افسران ارتش تحت تاثیر تبلیغات استفاده از مصرف سفید کننده در درمان بیماری‌های مختلف قرار گرفته اند. در آرژانتین یک مجری تلویزیونی در میانه برنامه خود در ماه اوت اقدام به نوشیدن مایع سفید کننده کرد!

با این حال، مقامات بهداشتی و متخصصان از سازمان جهانی بهداشت تا مقامات محلی تاکید دارند هیچ کدام از انواع سفید کننده‌های موجود در بازار نه تنها برای درمان بیماری‌ها به ویژه کرونا مفید نیست، بلکه مصرف آن‌ها می‌تواند آسیب جدی به بدن وارد کرده و حتی باعث مرگ شود.

گفتنی است، نخستین بار دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به عنوان یک فرد شناخته شده که دارای جایگاه حقوقی بود از تاثیر مصرف سفید کننده در نابودی ویروس کرونا در انسان سخن گفت.