محکومیت متهمان پرونده های کیمیا خودرو و موسسه اعتباری ولیعصر و صدرا نفت سپاهان

به گزارش رکنا، اسماعیلی در ادامه نشست خبری امروز خود با نمایندگان رسانه‌های جمعی، درباره صدرو آرای برخی پرونده ها اقتصادی گفت: در پرونده موسسه ولیعصر حسن قربانی و مهدی بهرامی حسن آباد و محسن حاتمی نژاد به جرم مشارکت در اخلال نظام اقتصادی محاکمه شدند.حسن قربانی به ۲۰ سال حبس و شلاق و ضبط اموال و مهدی بهرامی به ۱۲ سال حبس و شلاق و ضبط اموال و محسن قربانی به ۱۰ سال حبس و شلاق و ضبط اموال و محسن حاتمی نژاد به ۱۰ سال حبس و شلاق و ضبط اموال محکوم شدند.

وی درباره پرونده کیمیا خودرو گفت: بخشی از پرونده شرکت کیمیا خودرو قبلا رایش صادر شد و در بخش دوم رسیدگی در ایام اخیر انجام شد و دلینا فتاحی نیا، مهدی فتاحی نیا و مرتضی فتاحی نیا به جرم مشارکت در کلاهبرداری شبکه ای محکوم شدند. دلینا فتاحی نیا به ۲۰ سال حبس ،جزای نقدی و استرداد اموال و محرومیت از خدمات دولتی، مهدی فتاحی نیا به ۲۱ سال حبس و استرداد اموال و جزای نقدی و محرومیت از خدمات دولتی و مرتضی فتاحی نیا به ۱۵ سال حبس و جزای نقدی و استرداد اموال و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: 14 نفر دیگر در پرونده کیمیا خودرو قبلا محکوم شده بودند و رسیدگی به پرونده صدرا نفت سپاهان انجام شد و فردی در این پرونده با تشکیل صندوق مبادرت به جلب سرمایه های مردم کرده بود که «مجید آوش» به 20 سال حبس و ضبط اموال غیرقانونی محکوم شد.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره صدور رأی دیوان عالی کشور درباره جنگل های آق مشهد گفت: این پرونده قبلا رسیدگی و رای صادر شده بود اما با گزارش رئیس کل دادگستری استان مازندران اعمال ماده ۴۷۷ شد که مورد پذیرش ریاست محترم قوه قضاییه هم قرار گرفت و رأی قبلی مبنی بر موقوفه بودن پرونده به دیوان عالی ارسال شد و دیوان عالی رای صادر کرده اما هنوز ابلاغ نشده است و ظرف همین چند روز رأی این پرونده ابلاغ خواهد شد.