شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#معلمان

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس مطرح کرد:

جذب معلمان غیر رسمی مشکل مدیریتی است نه اعتباری!

حمیدرضا حاجی بابائی گفت: مجلس همه ظرفیت‌ها را در اختیار دولت و آموزش و پرورش قرار داده و آموزش و پرورش می‌‎تواند نسبت به جذب معلمان غیر رسمی اقدام کند.

جذب معلمان غیر رسمی مشکل مدیریتی است نه اعتباری!

به گزارش منیبان؛ حمیدرضا حاجی بابائی، رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به مشکلات ایجاد شده در نحوه همکاری آموزش و پرورش با نیرو‌های غیر رسمی اعم از خرید خدمات آموزشی، نهضتی، حق التدریس و پیش دبستانی گفت: جذب این معلمان مشکل اعتباری ندارد بلکه مشکل مدیریتی دارد؛ نحوه مدیریت و همکاری همین نیرو‌های خرید خدماتی، نهضتی، پیش دبستانی و حق التدریس با آموزش و پرورش نشان می‌دهد که این وزارتخانه طی سالیان گذشته عملکرد خوبی از خود به جای نگذاشته است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: معلمانی در روستا‌های دور افتاده جوانی خود را با حداقل حقوق صرف این کار کرده‌اند، حق بهره مندی از مزایا و حقوق یک معلم را دارند؛ نباید این ظلم به معلمانی که سال‌ها عمر خود را در مسیر صرف کرده‌اند، ادامه داشته باشد.

حاجی بابایی تصریح کرد: این جوانان به امید استخدام در آموزش و پرورش این سختی‌ها را تحمل کردند، اگر قرار به استخدام نبود به هیچ عنوان هیچکس حاضر به تحمل این میزان از رنج و سختی به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده نبوده است.

او معلمان خرید خدماتی و حق التدریس را معلمانی زحمتکش، دلسوز و شایسته دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش بعد از جذب این معلمان، نباید دیگر اقدام به جذب نیرو به این شکل داشته باشد و هرگونه جذب نیرو با این شرایط تخلف محسوب شود.

حاجی بابایی تصریح کرد: وقتی معلمی در کشور تدریس می‌‎کند، پس شرایط معلمی را داشته اگر این شرایط را نداشته چرا به او اجازه تدریس داده شد حالا که این حق برای معلمان به وجود آمده باید این عزیزان به کار گرفته شوند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تصریح کرد: مجلس همه ظرفیت‌ها را در اختیار دولت و آموزش و پرورش قرار داده و آموزش و پرورش می‌‎تواند با این شرایط نسبت به جذب این نیرو‌ها اقدام کند.