شهرخبر

باید تکلیف زمین دانشگاه فرهنگیان مشخص شود

استاندار خراسان شمالی گفت: موضوع تخصیص زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی برای احداث ساختمان دانشگاه فرهنگیان تا ۴۸ ساعت آینده تعیین تکلیف شود.

باید تکلیف زمین دانشگاه فرهنگیان مشخص شود

به گزارش منیبان؛ محمدعلی شجاعی، استاند ار خراسان شمال گفت: موضوع تخصیص زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی برای احداث ساختمان دانشگاه فرهنگیان تا ۴۸ ساعت آینده تعیین تکلیف شود.

او کمبود خوابگاه دانشجویی را از مشکلات مهم حوزه آموزش عالی استان دانست و گفت: باید با یک تصمیم کلی کشوری مشکل کمبود خوابگاه دانشجویی تعیین تکلیف شود تا با جهش در ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دغدغه خانواده‌ها برطرف شود.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: برای ورود بخش خصوصی جهت ساخت خوابگاه‌های دانشجویی باید مشوق‌ها و مزایای قانونی پیش‌بینی شود.

او افزود: آموزش باید مهارتی، تخصصی و متناسب با نیازهای منطقه باشد و در این راستا خواستار تطبیق رشته‌های مراکز دانشگاهی استان متناسب با ظرفیت‌ها و داشته‌های استان هستیم.

شجاعی با اشاره به موضوع مطرح‌شده مبنی بر جابجایی دانشگاه اشراق به مرکز شهر، گفت: این ساختمان‌ها با بودجه کشور ساخته‌شده است و باید در راستای خدمت‌رسانی به مردم باشد و چگونگی اجرای این درخواست باهدف حل مشکلات دانشگاه‌های اشراق، فرهنگیان و اداره کل آموزش‌وپرورش از سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.

شجاعی با اشاره به نداشته های فراوان استان، گفت: این نداشته ها تنها به دلیل جوان بودن استان نیست بلکه به این دلیل است که از ابتدا به فکر ایجاد زیرساخت‌ها نبودیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اقدامات فراوانی انجام‌شده در حوزه آموزش‌وپرورش استان، افزود: افزایش نرخ باسوادی را لازمه اجرایی شدن طرح‌های توسعه‌ای دانستیم و بنابراین با برنامه‌ریزی تلاش کردیم سطح سواد استان افزایش پیدا می‌کند.