به گزاشر برنا، عبدالناصر همتی، کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری، در نشست خبری خود گفت: علاقه مند بودم که در دانشکده اقتصادی حضور یابم زیرا ۴۶ سال پیش در همین دانشگاه تحصیل علم اقتصاد را شروع کردم. چندین هزار دانشجو در این دانشکده تربیت کردیم که به جامعه خدمت می کنند. امروز برای من روز مهمی است. علت کاندیدا شدن خود را قبلاً عرض کردم احساس می کنم، روند امور اقتصادی کشور و شرایط اقتصادی و سیاسی و اجتماعی کشوری در مسیری است که مطلوب یک توسعه پایدار نیست.

او تاکید کرد: قطار توسعه به سرعت از ما رد شده است و باید خود را به آن برسانیم عقب ماندگی های جدی اقتصادی داریم که شایسته ملت نیست. در بررسی امور مربوط به وضعیت کشور مقداری بیش از آنچه در کشور جاری است، باید استراتژی را تغییر داد و تاکتیک ها و روش ها را عوض کرد.

همتی بیان کرد: این ساختار اقتصادی که داریم به نفع مردم و اقتصاد کشور نیست. سال هاست سیاسیون برای کشور تصمیم گرفتند و نتیجه را می بینیم اگر مردم پشتیبانی کنند دولتی را روی کار می آوریم که با بینش اقتصادی و براساس عقلانیت باشد و اجازه ندهند سیاست، اقتصاد را تحت تاثیر قرار بدهد.

همتی گفت: در ارتباط با آمریکا تاکنون ندیده ایم این کشور اعتماد سازی کند. ایران به تعهدات خود پایبند بوده است، باید دید آمریکا در برجام چگونه عمل می کند روند راستی آزمایی به چه صورت است آیا بازهم براساس اسراییل می خواهد اعمال نفوذ کند، اگر دولت آمریکا بخواهد اعتماد سازی کند و نشان دهد، دنبال برهم زدن امنیت منطقه نیست چرا باید بین ایران و آمریکا مشکلی وجود داشته باشد؟ باید دید برخورد و نحوه آمریکا در رابطه با ایران و منطقه چیست. اگر احساس شود که رفتار آمریکا در جهت تعامل مثبت برای پیشبرد صلح جهانی و منطقه ای است، مشکلی با آمریکا نخواهیم داشت.