به گزارش برنا؛ یکپارچه‌سازی مدیریت شهری و گسترش فضای سبز در سطح شهر و بهبود وضعیت حمل  و نقل عمومی از مطالبات شهروندان است که  در تمام ادوار شوراهای اسلامی شهرها به آن توجه شده است. رضا امیدوار تجریشی، کاندید ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران درباره برنامه‌ها برای یکپارچه‌سازی مدیریت شهری، در پارلمان شهری آینده گفت: در این زمینه پیگیری از مجلس به ویژه وضع قانون مدیریت شهری جزو اولویت‌های مهم برنامه‌های محسوب می‌شود.

او افزود:  باید هماهنگی منسجمی میان شورای شهر و شهردار منتخب شورای شهر هم وجود داشته باشد. این هماهنگی موجب بهبود عملکرد شهردار نیز می‌شود. برای پیگیری اجرای مصوبات شورای شهر هم می‌توان یک کمیسیون یا معاونت ایجاد کرد.

این کاندید ششمین دوره شورای شهر تهران تصریح کرد: این کمیسیون یا معاونت می‌تواند قوانین که دوره آنها سپری شده را مجددا بررسی کند و رفع موانع در مدیریت شهری را نیز در دستور کار قرار دهد.

شهر تهران با تغییر بافت های شهری و جمعیتی مواجه است

 این کاندید  ششمین دوره شورای شهر تهران  درباره راهکارها و برنامه‌های خود برای تکمیل خطوط مترو تهران اشاره کرد و گفت: سرعت ایجاد و احداث تونل‌های مترو افزایش یافته و رفتار ترافیکی شهر در حال تغییر است. از طرفی شهر تهران نیز به صورت پیوسته با تغییرات بافت‌های شهری و جمعیتی روبه‌رو است.

بررسی تاثیرات احیای مجدد برجام

امیدوار تجریشی ادامه داد: بنابراین بررسی مجدد این رفتارها و مسائل باید مورد توجه قرار بگیرد. احیای مجدد برجام نیز ظرفیت بالایی را به دنبال دارد.

به گفته او اصلاح برجام موجب می‌شود که ارتباط ما با شرکت‌های خارجی دوباره برقرار شود. در همین راستا می‌توان از ظرفیت این شرکت‌ها در توسعه خطوط مترو تهران، خرید لوکوموتیوهای جدید مسافری و... استفاده کرد.

حمایت از تولید داخل در اولویت برنامه‌ها است

امیدوار تجریشی با بیان اینکه در این دوره از شورای شهر و شهرداری تهران واگن‌های مسافربری ملی با کمک مجموعه‌های تولیدی توانمند داخل کشور ساخته و رونمایی شد، افزود: بدون شک اولویت ما در وهله نخست حمایت از تولید داخل و بعد از آن استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی است. البته در توسعه خطوط مترو نباید از دانش و تجربه مدیران موفق شهری در این زمینه غافل شد.

احیای باغات شمیران یکی از اهداف در مدیریت شهری آینده

این کاندید شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فقدان وجود استانداردهای کافی در حوزه سرانه فضای سبز اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف بنده کمک به احیای باغات تهران به ویژه  باغات شمیرانات است.

تکمیل کمربند سبز تهران در اولویت اقدامات قرار می گیرد

او با بیان اینکه در این دوره از شورا نیز مصوبه برج-باغ‌ها لغو شد و بسیاری از باغ‌ها به فضای عمومی تبدیل شد، تاکید کرد:  ما نیز به طور حتم همین مسیر را ادامه می‌دهیم. تکمیل کمربند سبز تهران نیز با توجه به ساختار و امکان‌پذیر بودن ایجاد فضای سبز باید در دستور کار قرار بگیرد. همچنین گسترده شدن فضاهای سبز عمومی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. در همین راستا ما باید مجموعه‌هایی مانند بوستان ولایت، پارک ملت، پارک جمشیدیه و غیره را راه‌اندازی کنیم.

بهره برداری از ظرفیت پادگان‌های نظامی

امیدوار تجریشی گفت: برخی از پادگان‌های نظامی با توافقات شهرداری و نیروهای مسلح به خارج از شهر منتقل شده‌اند. از ظرفیت این سایت‌های نظامی نیز در راستای گسترش فضای سبز عمومی می‌توان استفاده بهینه به عمل آورد. توجه ویژه‌ای نیز به مجموعه تپه‌های عباس‌آباد باید داشته باشیم.

افزودن خودروهای هیبرید به ناوگان حمل و نقل عمومی

این کاندیدای انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی شهری و نحوه تأمین منابع مالی پایدار گفت: خودروهای فرسوده ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی در وزارت راه و شهرسازی دارای مصوبه‌ هستند. اگر ما بتوانیم با کمک دولت و مجلس خودروهای هیبرید را به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه کرد، در این راستا از ظرفیت مالی بخش خصوصی نیز استفاده کرده و به طور حتم میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری از جمله اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها به زیر ۵ سال  می‌رسد.