وهاب عزیزی، فعال سیاسی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا علت اصلی اختلاف بین جریان اصولگرایی و ارائه لیست های موازی را منافع شخصی افراد ذی نفوذ ارزیابی کرد و گفت: تشکیل لیست هایی مثل شورای وحدت، جهادگران و شورای ائتلاف حاصل خودمحوری افراد معدودی است که منافع شخصی و خانوادگی خودشان را بر منافع مردم و ارزشهای اصولگرایی مقدم می شمارند. بعضی از اصولگراها با این تصور که جریان اصلاحات در میدان رقابت های انتخاباتی حضور ندارد و یا حضورشان کم است، پیش فرض خودشان را بر پیروزی بی دردسر تنظیم کردند. این فرض سست موجب شد که نسبت به همکاری با تشکل های دیگر داخل جریان اصولگرایی احساس بی نیازی کرده و یکه تازی کنند.

او افزود: شورایی که زمانی مدعی ایجاد همگرایی و ائتلاف بین نیروهای انقلابی و اصولگرایی بود، با یک حرکت اشتباه تبدیل به شورای اختلاف شد. می توانیم این طور فرض کنیم که فرض حضور کم رنگ اصلاح طلب ها در انتخابات موجب پدیدار شدن اختلافات بین اصولگراها شده است، پس وجود یک رقیب جدی و منطقی مثل اصلاح طلب ها نعمت بزرگی است که باید مغتنم بشماریم.

وی خاطرنشان کرد: حتی مشکل موقتی که برای مرتضی طلایی ایجاد شد، از سر خودخواهی افراد خاصی بود. این افراد وقتی با مقاومت جدی مرتضی طلایی مواجه شدند، از ترس عیان تر شدن مسائل پشت پرده و خراب تر  شدن اوضاع خودشان خیلی زود عقب نشینی کردند و مرتضی طلایی مجدد تائید صلاحیت شد.

وهاب عزیزی تصریح کرد: در شرایط فعلی جریان اصولگرایی با یک سردرگمی در انتخابات شورای شهر تهران مواجه است. بدنه اجتماعی و پایگاه رای این جریان انگشت حیرت بر دهان گرفته است که اگر این بزرگان و مدعیان بر ادعای خود صادق هستند و بر ارزش های انقلاب پایبند، پس چرا در چند جناح اردو زده اند. اگر بر گفتار خود صادق نیستند، وا اسفا که چندین سال بر گروهی رای داده اند که خودشان "هم رای" نیستند.

عزیزی تاکید کرد که لیست جهادگران فراجناحی و بر اساس تخصص و تجربه تنظیم شده است و در بازی های کودکانه و خیمه شب بازی های دیگران وارد نخواهد شد.