شهرخبر

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا:

مردم فریب واریز پول از طرف ستادهای انتخاباتی را نخورند

سرهنگ رامین پاشایی از کلاهبرداری به شیوه انتخاباتی خبر داد و گفت: مردم دقت داشته باشند که عمدتا کاندیداهای ریاست جمهوری از طریق شبکه‌های اجتماعی و به این شکل با مردم ارتباط برقرار نمی‌کنند بنابراین به آنها هشدار می‌دهیم اگر کسی با آنها از طریق فلان ستاد تماس گرفت و خواست پولی واریز کند، بدانند قطعا کلاهبرداری است.

مردم فریب واریز پول از طرف ستادهای انتخاباتی را نخورند

به گزارش منیبان؛ سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به واریز پول با استفاده از عکس و نام کاندیداها در هشداری به مردم گفت: این روزها یک سری افراد کلاهبرداری هستند که از نام و عکس کاندیداهای ریاست جمهوری سوءاستفاده می‌کنند و در بستر پیام رسان‌ها با اکانت جعلی مردم را فریب می‌دهند.

او افزود: این افراد با استفاده از اکانت جعلی با مردم ارتباط برقرار می‌کنند و به دروغ می‌گویند از طرف ستاد فلان کاندیدا هستیم و سوالات گمراه کننده‌ای درباره کیفیت مصاحبه‌ها، مناظرات و ارزیابی آنها می‌پرسند و می‌گویند حال شما برنده 10 میلیون تومان شدید بدین ترتیب با واریز کردن پول به تمام اطلاعات و اکانت مردم دسترسی پیدا می‌کنند.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: این کلاهبرداران وقتی به حساب کسی پول واریز می‌کنند تمام اطلاعات شخصی و حساب‌های فرد را بیرون می‌کشند و با هک کردن اطلاعات حساب و کارت بانکی، پول‌های موجود در آن را خالی می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در توصیه‌ای به مردم گفت: مردم دقت داشته باشند که عمدتا کاندیداهای ریاست جمهوری از طریق شبکه‌های اجتماعی و به این شکل با مردم ارتباط برقرار نمی‌کنند بنابراین به آنها هشدار می‌دهیم اگر کسی با آنها از طریق فلان ستاد تماس گرفت و خواست پولی واریز کند، بدانند قطعا کلاهبرداری است.

او با تاکید بر اینکه عکس‌های واریزی که توسط این افراد در گروه‌ها قرار می‌گیرد جعلی است، بیان کرد: گروه‌هایی هم هستند که با نام ستاد و عکس کاندیداهای ریاست جمهوری تشکیل شدند و وعده می‌دهند اگر 10 را به گروه اضافه کنی فلان مبلغ واریز می‌شود و حتی عکس واریز هم ارسال می‌‎کنند بنابراین ما بررسی کردیم و باید اعلام کنیم که انجام این نوع فعالیت‌ها نیز مجرمانه است و کلاهبرداری محسوب می‌شود.

سرهنگ پاشایی گفت: تمام عکس‌های واریز پول جعلی و دروغین است و وقتی تعداد اعضای گروه بالای 20 هزار نفر می‌رسد، ادمین آنها، گروه را به مقاصد تجاری و اقتصادی می‌فروشند.

منبع: برنا