شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#رئیس جمهور

شب گذشته انجام شد؛

گفتگوی تلفنی جو بایدن و «بنت» درباره مسائل امنیتی و ایران

گفتگوی تلفنی جو بایدن و «بنت» درباره مسائل امنیتی و ایران

رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی درباره روابط دوجانبه و همچنین مسائل امنیتی از جمله ایران با وی گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده که پس از انتخاب نفتالی بِنِت به‌ عنوان نخست‌وزیر جدید اسرائیل، با صدور بیانیه‌ای به او تبریک گفته بود، در تماس تلفنی با وی درباره روابط دوجانبه و همچنین مسائل امنیتی از جمله ایران با او گفتگو کرد.

بایدن در این تماس تلفنی تأکید کرد: ایالات متحده همچنان به حمایت از امنیت اسرائیل با اطمینان ادامه خواهد داد. دولت آمریکا خود را به همکاری با کابینه جدید اسرائیل متعهد می‌داند.

در تماس تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی، دو طرف توافق کردند که درباره کلیه مسائل امنیتی منطقه از جمله درباره ایران از نزدیک همفکری کنند.

در واکنش به اقدام حمایتی دولت ایالات متحده، نفتالی بنت نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی، نیز در حساب توئیتری خود نوشت: متشکرم آقای رئیس‌جمهور، مشتاقانه منتظر همکاری با شما برای تقویت روابط هستم.

کامالا هریس، معاون جو بایدن، نیز دیروز دوشنبه در توئیتی نوشت: ما مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با کابینه جدید رژیم صهیونیستی برای ایجاد پیوندهای محکم بین دو طرف و پیشبرد امنیت و صلح برای اسرائیلی‌ها و فلسطینیان هستیم.