شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#امارات#وزیر خارجه#گفتگو

در تماس تلفنی؛

وزیر خارجه امارات با مقام صهیونیست گفتگو کرد/ انجام دیدار مشترک

وزیر خارجه امارات با مقام صهیونیست گفتگو کرد/ انجام دیدار مشترک

وزرای خارجه امارات و رژیم صهیونیستی در جریان یک گفتگوی تلفنی بر سَر انجام دیداری مشترک با یکدیگر در آینده نزدیک توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات با «یائیر لاپید» همتای صهیونیست خود به صورت تلفنی گفتگو کرد. دو طرف در جریان این تماس تلفنی درخصوص روابط دوجانبه رایزنی کردند.

بر اساس این گزارش، بن زاید و لاپید توافق کردند که در آینده ای نزدیک دیدار مشترکی میان دو طرف انجام شود. هدف از انجام دیدار مذکور، تقویت روابط ابوظبی و تل آویو در زمینه های مختلف عنوان شده است.

پیش از این نیز، «احمد بن آل خلیفه» ولیعهد بحرین به طور رسمی و برای نخستین بار پس از عادی سازی روابط رژیم این کشور با تل آویو، با ارسال یک پیام، تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

وی در متن این پیام ضمن تأکید بر اینکه چنین موفقیتی پایه و اساس صلح و ثبات در جهان خواهد بود، برای موفقیت کابینه جدید صهیونیستها ابراز امیدواری کرد.

گفتنی است، روز یکشنبه هفته جاری (۲۳ خرداد / ‏۱۳‬ ژوئن) کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی به نخست وزیری نفتالی بنت با کسب رأی اعتماد از سوی کنیست، به دوره سیاسی ۱۲ ساله بنیامین نتانیاهو در مسند قدرت پایان داد. از این پس نتانیاهو صرفاً می‌تواند در جایگاه اپوزیسیون در عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی فعالیت کند.