شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اردوغان#کرونا

اردوغان و جانسون درباره همکاری های تجاری، دفاعی و کرونا گفت وگو کردند

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه روز دوشنبه در حاشیه نشست پیمان اتلانتیک شمالی " ناتو" در بروکسل دیدار و در مورد مسائل تجاری، دفاعی و همه گیری کووید ۱۹ گفت و گو کردند.

اردوغان و جانسون درباره همکاری های تجاری، دفاعی و کرونا گفت وگو کردند

به گزارش منیبان؛ از سی ان ان، براساس گزارش دفتر نخست وزیری انگلیس، دو طرف در مورد مبارزه با ویروس کرونا و توزیع واکسن به کشورهایشان گفت گو  و در مورد اهمیت کار مشترک برای شکست همه گیری و تلاش برای از سرگیری سفرهای میان نگلیس و ترکیه توافق کردند.

همچنین رهبران دو کشور توافق کردند که برای تعمیق روابط انگلیس و ترکیه در زمینه های مختلف از جمله تجارت و دفاع تلاش کنند.

جانسون نخست وزیر انگلیس در این دیدار از اقدامات تنش زدایی در مدیترانه شرقی استقبال و بر اهمیت دستیابی به توافق در قبرس از طریق روند تحت نظارت سازمان ملل تأکید کرد.

نخست وزیرانگلیس و رییس جمهوری ترکیه همچنین در مورد سایر موضوعات سیاست خارجی از جمله سوریه، لیبی و افغانستان گفت و گو کردند.

نشست سران ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) با شرکت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا و دیگر رهبران عضو این سازمان در بروکسل بعدازظهر دوشنبه آغاز شد.

این نخستین نشست رو در روی رهبران ۳۰ کشور عضو ناتو پس از شروع همه‌گیری کرونا است.

انتظار می‌رود در این نشست در کنار بحث درباره هزینه‌های دفاعی به مسأله خروج نیروهای خارجی از افغانستان، روابط با چین و روسیه و مسأله اوکراین نیز پرداخته شود.