شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس

مردم انگلیس به خیابان ها ریختند!

صدها انگلیسی معترض به محدودیت‌های کرونایی روز دوشنبه درحالی که گمانه‌زنی ها درباره احتمال تعویق اجرای مرحله آخر رفع محدودیت‌ها در این کشور شدت گرفته مقابل دفتر نخست وزیری تجمع کرده و شعارهای اعتراضی سردادند.

مردم انگلیس به خیابان ها ریختند!

به گزارش منیبان، بیشتر شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی بدون حمل ماسک صورت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شعارنوشته‌هایی را حمل می‌کردند که علیه تداوم محدودیت‌های دست و پاگیر پنج ماه گذشته اعتراض و خطاب به دولت نوشته بود: شرم بر شما.

برخی معترضان شعار می‌دادند؛ هیات دولت را زندانی کنید، اخبار نگاه نکنید تا آزاد زندگی کنید. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس قرار است ساعت ۶ بعدازظهر امروز (به وقت محلی) درباره نقشه راه دولت برای خروج از قرنطینه سخنرانی کند. با توجه به اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در انگلیس با شیوع سریع گونه موسوم به دلتا (هندی) طی دو هفته گذشته افزایش قابل توجهی داشته،  پیش بینی می‌شود که جانسون اجرای مرحله آخر را دست کم یک ماه به تاخیر بیندازد.

امارها نشان می‌دهد که در یک شبانه روز گذشته ۷ هزار و ۴۹۰ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که این میزان حدود سه برابر آماری است که دو هفته پیش گزارش شده بود.

دیروز بوریس جانسون در حاشیه اجلاس سران هفت قدرت صنعتی، احتمال تعویق در تحقق وعده دولت را رد نکرد و گفت: حالا مشخص شده که گونه هندی کرونا قابلیت انتشار بالایی دارد و آمار مبتلایان و افرادی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند رو به افزایش است.

وی افزود: ما هنوز نمی‌دانیم که این روند تا چه حد روی آمار تلفات تاثیر می‌گذارد اما پر واضح است که این مساله مایه نگرانی جدی است. نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه در قیاس با یک ماه پیش کمتر امیدوار است که دولت بتواند به رفع آخرین محدودیت ها در ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) عمل کند افزود: ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که نقشه‌راه خروج از محدودیت‌ها غیرقابل بازگشت است و به همین خاطر باید محتاط عمل کنیم.

کارشناسان معتقدند که انگلیس درحالی با موج سوم مرگبار کرونا مواجه است که تا کنون تنها نیمی از جمعیت این کشور واکسینه شده‌اند. آمار مبتلایان به گونه هندی کرونا که گفته می‌شود ۶۰ درصد در برابر واکسن مقاوم است طی هفت روز گذشته به ۴۲ هزار و ۳۲۳ مورد رسیده است.

به گفته کارشناسان باز کردن قفل محدودیت‌های کرونایی می‌تواند تاثیرات فاجعه‌باری را به لحاظ بهداشتی به همراه داشته باشد. تام سولومون، مدیر بخش تحقیقات واحد عفونت‌های نوظهور دانشگاه لیورپول می‌گوید تعداد افرادی که در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند دو برابر شده است. در این شرایط اگر محدودیت‌ها برداشته شود، بیمارستان‌ها تحت فشار قرار خواهند گرفت. به همین خاطر متاسفانه شاید باید اجرای این مرحله را با یک ماه تاخیر اجرا کنیم که افراد بیشتری واکسینه شده‌اند.

نشریه ایونینگ استاندارد امروز در گزارشی نوشت که دولت با تاخیر یک ماهه تلاش خواهد کرد تا دست کم ده میلیون نفر دیگر را واکسینه کند. این درحالیست که فاصله تزریق دوز دوم واکسن کرونا هم به جای ۱۲ هفته به ۸ هفته کوتاه خواهد شد.

براساس آخرین آمار اعلام شده تاکنون ۴۱ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۲۰۱ نفر واکسینه شده که از این میزان ۲۹ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۶۵۸ نفر هر دو واکسن را دریافت کرده‌اند.